ایسنا- رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد از افزایش ۲۰‌درصدی تولید فولاد کشور در سال ۲۰۰۶ میلادی خبر داد. تقی بهرامی گفت: تولید فولاد کشور در سال گذشته میلادی بیش از ۱۰‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن بوده است که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۰۵ حدود ۲۰‌درصد رشد نشان می‌دهد.

وی میزان صادرات انجام شده محصولات فولادی در سال گذشته میلادی را از کشور حدود یک‌میلیون و ۶۰۰‌هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان واردات فولاد به کشور نیز در سال گذشته نزدیک به شش‌میلیون و ۵۰۰‌هزار تن بوده که این میزان در مقایسه با سال ۲۰۰۵ میلادی تغییر چندانی نداشته است.

رییس انجمن فولاد کشور با اشاره به رشد اجرای طرح‌های عمرانی در کشور گفت: در سال گذشته مصرف فولاد در کشور حدود ۱۷‌میلیون تن بوده که این میزان در مقایسه با سال ۸۳ حدود ۱۳‌درصد افزایش داشته است. بهرامی، پیش‌بینی کرد که بخش تولید کشور بتواند با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال جدید میلادی ۱۳‌میلیون تن فولاد در کشور تولید کند که در صورت تحقق این هدف تولید فولاد در کشور نسبت به سال ۲۰۰۶، شاهد افزایش ۲۰‌درصدی خواهد بود.

وی با اشاره به توانمندی‌های تولید بخش خصوصی کشور برای تامین نیاز بازار فولاد کشور، تصریح کرد: امیدواریم وزارت بازرگانی و بخش‌های مرتبط با صنعت فولاد در تعیین تعرفه واردات محصولات فولادی عجولانه تصمیم‌گیری نکنند.

او خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی که برخی کشورها با استفاده از سیاست دامپینگ تلاش می‌کنند بازار کشورمان را در اختیار گیرند، دولت باید با اتخاذ تدابیر جدی به فکر تامین مواد اولیه فولاد کشور باشد تا بخش‌های تولید فولاد بتوانند علاوه بر تامین نیاز محصولات فولادی کشور به فکر صادرات این محصولات نیز باشند.