واردات سنگ آهن چین به ۳۵۵‌میلیون تن می‌رسد

موج - گزارش‌های منتشر شده نشان داد: انتظار می‌رود چین در سال آینده بیشترین افزایش تقاضای سنگ آهن در جهان را به خود اختصاص دهد و واردات سنگ آهن این کشور در سال آینده با ۳۰میلیون تن افزایش به ۳۵۵‌میلیون تن برسد.

اتحادیه فولاد و آهن چین پیش‌بینی کرد: تقاضا و عرضه جهانی در سال آینده ثبات خود را حفظ خواهد کرد.

بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد چین، شرکت بائواستیل بهای سنگ آهن را برای سال آینده ۵/۹‌درصد نسبت به سال گذشته افزایش داده است. تولیدات سنگ آهن داخلی چین در سال گذشته شدیدا افزایش پیدا کرد و شرایط سخت بازار را هموار کرد. ارقام دولتی نشان می‌دهد معادن بزرگ این کشور در یازده ماه اول سال ۲۰۰۶ بیش از ۵۲۱‌میلیون تن سنگ آهن تولید کرده‌اند که نسبت به همین دوره در سال گذشته ۲/۳۸‌درصد افزایش داشته است. افزایش قیمت محصولات فولادی یوسکو تایوان

ایران سینا - یوسکو، بزرگ‌ترین فولاد سازتایوان، قیمت صادرات کلاف سرد و گرم زنگ‌نزن خود را برای ماه ژانویه ۲۰۰-۱۰۰دلار در هر تن افزایش خواهد داد که واکنشی در برابر تقاضای زیاد و بهای بالای مواد اولیه است. این کارخانه همچنین قیمت داخلی کلاف و ورق سرد و گرم سری ۳۰۰ را برای ماه ژانویه ۳هزار بایت (۹۲دلار) در هر تن افزایش داد. این امر قیمت تحویل داخلی کلاف گرم ۳۰۴ یوسکو را به ۱۳۹۰۰۰ بایت در هر تن و کلاف سرد ۲ میلیمتری گرید ۳۰۴ را به ۵۰۰/۱۴۶ بایت در هر تن خواهد رسانید. این کارخانه قیمت صادرات را هنوز اعلام نکرده است. قیمت داخلی فولاد زنگ نزن گرید ۴۰۰ فریتی تغییری نخواهد کرد. یوسکو معمولا قیمت را به مشتریان بر مبنای حمل تحویل و برای صادرات بر مبنای سی اند اف اعلام می‌کند. البته قیمت‌ها بسته به مقصد و نوع محصول تفاوت دارد.