گروه بورس فلزات- قیمت نقدی انواع فلزات پایه در بورس فلزات لندن به غیر از روی و قلع کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ما، روز هجدهم دسامبر در مقایسه با پانزدهم همین ماه قیمت آلومینیوم، مس، نیکل، سرب با افت قیمت روبه‌رو بود، اما هر تن روی ۲۱دلار با افزایش قیمت مواجه شد. قیمت نقدی روی در روز هجدهم دسامبر ۴هزار و ۴۵۱دلار بود و در تاریخ پانزدهم همین ماه از مرز ۴هزار و ۴۳۰دلار فراتر نرفت.
از سوی دیگر قیمت خرید قلع در روز هجدهم دسامبر 11هزار و 280دلار بوده است، اما قیمت خرید آنها 4روز پیش از این 11هزار و 250دلار رقم خورده بود که 30دلار افزایش نشان می‌دهد.
در این بین قیمت نقدی آلومینیوم مس، نیکل و سرب با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. به طوری که قیمت خرید آلومینیوم ۲هزار و ۷۸۵دلار رسید که نسبت به پانزدهم دسامبر، ۸۴دلار با کاهش قیمت مواجه شد و قیمت خرید آلومینیوم نیز به ۲هزار و ۸۶۹ دلار بود.
همچنین قیمت خرید مس و سرب به ترتیب در این تاریخ 6هزار و 600دلار و یک‌هزار و 715دلار بود اما 4روز پیش مس 6هزار و 711دلار و سرب یک‌هزار و 725دلار قیمت داشت که به ترتیب 111دلار و 10کاهش داشتند.در حالی که قیمت خرید نیکل در تاریخ هجدهم دسامبر از مرز 35هزار و 100دلار بالاتر نرفت و نیکل 35هزار و 455دلار در تاریخ پانزدهم دسامبر قیمت داشت. قیمت نیکل 355دلار با کاهش قیمت مواجه شد. از سوی دیگر خرید سه ماهه فلزات پایه هم در تاریخ هجدهم دسامبر به غیر از قلع با کاهش قیمت مواجه شد. هر تن قلع 125دلار افزایش قیمت داشت، قیمت خرید نقدی سه ماهه قلع در روز هجدهم دسامبر 11هزار و 125دلار بود و در تاریخ پانزدهم همین ماه از مرز 11هزار دلار فراتر نرفت.
از سوی دیگر قیمت خرید سه ماهه آلومینیوم، مس و سرب در روز هجدهم دسامبر به ترتیب ۲هزار و ۷۸۸دلار، ۶هزار و ۶۶۰دلار و یک‌هزار و ۶۸۰دلار بوده است، اما قیمت خرید سه ماهه آنها ۴ روز پیش از این برای آلومینیوم ۲هزار و ۸۴۰دلار برای مس ۶هزار و ۷۲۵دلار برای سرب یک‌هزار و ۶۸۵دلار رقم خورده بود که به ترتیب ۵۲دلار، ۶۵دلار و ۵دلار با کاهش قیمت مواجه شدند. همچنین نیکل در این تاریخ نسبت به پانزدهم دسامبر همین ماه با افت ۴۹۵دلاری مواجه بود و قیمت خرید سه ماهه آن در تاریخ هجدهم دسامبر ۳۴هزار و ۲۰۰دلار بوده و در تاریخ پانزدهم دسامبر در حد ۳۴هزار و ۶۹۵دلار باقی ماند.از سوی دیگر روی ۱۰دلار با افت قیمت مواجه شد. قیمت خرید روی در تاریخ هجدهم دسامبر ۴هزار و ۳۳۰دلار و در تاریخ پانزدهم دسامبر در حد ۴هزار و ۳۴۰دلار بود.