بازار آهن‌آلات در بورس فلزات آرام است

گروه بورس فلزات- فرشته تاجیک- دنیای اقتصاد برای اطلاع خوانندگان از وضعیت عرضه و قیمت محصولات فولادی در یکشنبه هفته‌جاری و مقایسه آن با هفته گذشته در بورس فلزات تهران گزارشی تهیه کرده است که متن آن در پی می‌آید: گروه معاملاتی فولاد

گروه معاملاتی فولاد یکشنبه هفته جاری ذوب‌آهن اصفهان ۵هزار و ۲۸۰تن تیرآهن ۱۸ به صورت سلف برای تحویل ۳۰ بهمن‌ماه با قیمت متوسط کیلویی ۶هزار و ۷۷۹ریال عرضه کرد، اما این نوع تیرآهن در هفته گذشته به صورت سلف تحویل برای ۳۰ بهمن‌ماه با قیمت کیلویی ۶هزار و ۷۰۰ریال معامله شده بود که این مقایسه رشد ۷۹ریالی قیمت تیرآهن ۱۸ ذوب‌آهن اصفهان را نشان می‌دهد.فولاد خراسان ۲۰۰تن میلگرد ۲۵، ۲۲-A۳ به شکل سلف تحویل برای ۳۰ دی‌ماه با قیمت متوسط کیلویی ۶هزار و ۲۰۰ریال را در این هفته عرضه کرد در صورتی که در هفته گذشته این نوع کالا با وجود عرضه ۴۰۰تنی با تقاضایی همراه نبود و دادوستد نشد.فولاد خراسان ۳۰۰تن میلگرد ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴- A۳ را به صورت سلف برای تحویل

۳۰ دی‌ماه به قیمت متوسط کیلویی ۶هزار و ۲۰۰ریال، عرضه و دادوستد کرد ولی این نوع میلگرد با وجود عرضه ۶۰۰تنی در هفته گذشته با تقاضایی همراه نبود و معامله نشد.گروه ملی صنعتی فولاد ایران ۲۰۰تن میلگرد ۱۰، ۸- A۲ را به صورت سلف تحویل برای ۲۹ اسفند‌ماه به قیمت کیلویی ۵هزار و ۸۰۰ ریال را عرضه کرد و این نوع میلگرد با همین شرایط در سه‌شنبه هفته گذشته از طرف گروه ملی ارائه شد. گروه ملی ۹۰۰تن میلگرد ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴- A۳ به صورت سلف تحویل برای ۲۹ اسفند‌ماه به قیمت ۵هزار و ۸۰۰ ریال در یکشنبه هفته جاری عرضه کرد و قیمت این محصول نسبت به روز سه‌شنبه گذشته با شرایط مشابه ثابت بود و تغییری نکرد.

فولاد آذربایجان در یکشنبه هفته گذشته ۳۲۰ تن میلگرد ۲۰، ۱۸، ۱۶، ۱۴- A۳ را به صورت سلف تحویل برای ۳۰ بهمن‌ماه به قیمت کیلویی ۶هزار و ۱۵۰ریال عرضه کرد، ولی این نوع میلگرد با وجود عرضه ۷۰۰تنی در یکشنبه هفته جاری با تقاضایی همراه نبود و معامله نشد. فولاد‌ آذربایجان ۶۸۰تن میلگرد ۲۵، ۲۲- A۳ را سلف تحویل ۳۰ بهمن‌ماه با قیمت کیلویی ۶هزار و ۱۵۰ریال در یکشنبه هفته گذشته عرضه کرد، ولی این نوع میلگرد در این هفته با وجود عرضه ۳۰۰تنی با تقاضایی روبه‌‌رو نشد و معامله‌ای صورت نگرفت. از سوی دیگر فولاد خراسان ۵۰۰تن میلگرد ۳۲-A۳ و یک‌هزار تن میلگرد ۲۸-A۳ را به صورت نقدی یکشنبه هفته جاری عرضه کرد، ولی با تقاضایی همراه نبود و دا‌دوستد نشد. ذوب آهن اصفهان ۷هزار و ۴۸۰تن تیرآهن کوتاه ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ را سلف تحویل ۳۰بهمن‌‌ماه به قیمت کیلویی ۶هزار و ۱۵۶ریال روز یکشنبه هفته‌جاری عرضه کرد.

گروه معاملاتی آلومینیوم

آلومینیوم ایران یکشنبه هفته جاری ۲۰تن شمش آلیاژ AS۹U۳ به صورت نقدی به قیمت کیلویی ۳۲هزار و ۲۰۰ریال را عرضه کرد ولی این نوع شمش از سوی این شرکت در هفته گذشته عرضه نشده بود. آلومینیوم المهدی یکشنبه هفته جاری ۶۰تن شمش

۶/۹۹-۱۰۰۰P را عرضه کرد که همانند هفته قبل با تقاضایی همراه نبود و معامله نشد. المهدی در یکشنبه هفته جاری ۲۰۰تن شمش ۸/۹۹-۱۰۰۰P را نقدی به قیمت ۳۱هزار ریال عرضه کرد ولی این نوع شمش در هفته گذشته با وجود عرضه از سوی این شرکت با تقاضایی روبه‌رو نشد و معامله‌ای صورت نگرفت. از سوی دیگر این نوع شمش با شرایط سلف تحویل برای ۳۰دی ماه نیز در یکشنبه هفته جاری و هفته قبل با تقاضایی همراه نبود.

گروه معاملاتی مس

شرکت ملی صنایع مس ایران یکشنبه هفته جاری ۲هزار تن مس اسلب را با شرایط نقدی عرضه کرد ولی با تقاضایی همراه نشد و معامله‌ای صورت نگرفت و این نوع مس با همین شرایط نیز هفته قبل با تقاضا روبه‌رو نشد.

شرکت ملی مس ایران ۲هزار و ۹۰تن مس کاتد را با شرایط نقدی کیلویی ۶۳هزار و ۴۴۲ریال در یکشنبه هفته‌جاری عرضه کرد ولی این نوع مس در یکشنبه هفته قبل با شرایط نقدی ۶۴هزار و ۸۰۰ریال از سوی این شرکت عرضه شد که در این هفته قیمت مس کاتد با کاهش یک‌هزار و ۳۵۸ریالی در هر کیلو نسبت به هفته قبل روبه‌رو شد.

شرکت ملی مس ایران ۲هزار و ۲۴۰تن مس مفتول را با شرایط نقدی کیلویی ۶۵هزار و ۲۲ریال در یکشنبه هفته جاری عرضه کرد که ۷۰۱ریال نسبت به چهارشنبه گذشته کاهش قیمت داشت. مس مفتول در چهارشنبه هفته قبل با شرایط نقدی ۶۵هزار و ۷۲۳ریال از سوی این شرکت عرضه شده بود. شرکت تولیدی دنیای مس ۱۰۰تن مس مفتول ۸میلیمتری را با شرایط نقدی ۶۵هزار و ۷۲ریال در یکشنبه هفته‌جاری عرضه کرد که ۶۹۸ریال نسبت به چهارشنبه هفته گذشته کاهش قیمت داشت. این نوع مفتول از سوی شرکت تولیدی دنیای مس با شرایط نقدی کیلویی ۶۵هزار و ۷۷۰ریال در چهارشنبه هفته قبل عرضه شده بود.