در هفته گذشته (یازدهم لغایت پانزدهم شهریور ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۶۷هزار و ۹۰۰تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۶۵۶میلیارد و ۶۶۳میلیون و ۵۸۰هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۱۸هزار و ۱۵۰تن عرضه و در مقابل ۱۷۴هزار و ۹۱۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۶۱هزار و ۸۱۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۵۷میلیارد و ۱۷۸میلیون ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۹۱ و ۳۹/۵۴درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین ۳هزار و ۴۷۰تن از انواع محصولات آلومنیومی به ارزش ۱۰۹میلیارد و ۹۹۲میلیون و ۴۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۱/۵ و ۷۵/۱۶درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در گروه محصولات مسی نیز ۲هزار و ۵۲۰تن انواع محصولات مسی، به ارزش ۱۶۷میلیارد و ۳۲۰میلیون و ۵۲۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۱/۳ و ۴۸/۲۵درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. براساس این گزارش در هفته مورد برسی در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۱۰۰تن سولفور مولیبدن به ارزش ۲۲میلیارد و ۱۷۳میلیون و ۲۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۵/۰ و ۳۸/۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۵۸هزار و ۶۴۰تن به ارزش ۳۴۸میلیارد و ۳۱۸میلیون و ۶۰۰هزار ریال به صورت سلف و ۹هزار و ۲۶۰تن به ارزش ۳۰۸میلیارد و ۳۴۴میلیون و ۹۸۰هزار ریال به صورت نقدی داد وستد شد. این گزارش می‌افزاید، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۴۴درصد و از نظر ارزش ۲۹درصد کاهش را نشان می‌دهد. در هفته مورد بررسی در گروه محصولات روی هیچ‌گونه معامله‌ای انجام نشد.