گروه بورس فلزات- قیمت انواع فلزات پایه در بورس فلزات لندن با افزایش قیمت مواجه شد. اولین روز از ماه دسامبر در مقایسه با بیستم نوامبر قیمت مس، روی، آلومینیوم، نیکل، قلع و سرب با افزایش قیمت روبه‌رو شد.

در این روز هر تن آلومینیوم ۱۳۰دلار نسبت به ۲۰ نوامبر گران شد و بر روی ۲هزار و ۷۶۱دلار ایستاد. قیمت نقدی آلومینیوم در روز مورد بررسی ۲هزار و ۶۳۱دلار بود. هر چند انتظارها بر این بود که قیمت آلومینیوم به مرز ۳هزار دلار برسد ولی این سطح قیمت در این فلز هنوز تجربه نکرده است. قیمت مس در بیستم نوامبر ۶هزار و ۸۹۰دلار بود، اما این سطح قیمت‌ها نوسانات زیادی داشتند به نحوی که قیمت این فلز در اول دسامبر به ۶هزار و ۹۵۰دلار به ازای هر تن رسید. ولی این فلز اولین روز ماه دسامبر را نتوانست با قیمت ۷هزار دلاری ماه قبل آغاز کند. در مورد فلز روی با اینکه کارشناسان اعتقاد داشتند قیمت این فلز طی ماه‌های پایانی سال به مرز ۵هزار دلار نزدیک می‌شود، ولی کماکان قیمت روی در بیستم نوامبربه قیمت ۴۱۸۱دلار در هر تن معامله شد. ولی با افزایش قیمت این فلز، در اول دسامبر هر تن روی ۳۵۰دلار نسبت به بیستم نوامبر گران‌تر شد و به ۴هزار و ۵۳۱دلار رسید. از سوی دیگر فلز نیکل همچنان پیشتاز سایر فلزات بوده و رشد چشمگیری داشته است به نحوی که در اول دسامبر قیمت نیکل با ۳هزار و ۶۴۵دلار افزایش به ۳۴هزار و ۶۰۰دلار در هر تن رسید. قیمت نیکل در ۲۰ نوامبر، ۳۰هزار و ۹۵۵دلار بود. سرب در اول دسامبر یک‌هزار و ۷۰۶دلار قیمت داشت که در ۲۰ نوامبر یک‌هزار و ۵۳۹دلار بود و ۱۶۷دلار با افزایش قیمت روبه‌رو شد.
قیمت قلع روند آهسته و پیوسته‌ای را به سمت جلو طی می‌کند. قیمت این فلز نسبت به 20 نوامبر از 9هزار و 895دلار در هر تن به 10هزار و 750دلار به ازای هر تن در اول دسامبر رسیده است. از سوی دیگر فروش نقدی 3 ماه فلزات رنگی به غیر از قلع و سرب با افزایش قیمت مواجه بوده است. آلومینیوم و مس به ترتیب 2هزار و 703دلار و 6هزار و 980دلار معامله شد. همچنین فروش نقدی 3 ماه روی 4هزار و 330دلار و فلز نیکل 33هزار و 600دلار به ازای هر تن بوده است. از سوی دیگر قلع و سرب با افت قیمت مواجه شدند. قلع 10هزار و 500دلار و سرب یک‌هزار و 650دلار برای فروش 3 ماه معامله شدند.