هفته گذشته (چهارم لغایت هشتم آذر ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۱۲۱هزار و ۸۷۰ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۹۲۳میلیارد و ۵۶۵میلیون و ۴۱۰هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم ۱۰۰درصد و از نظر ارزش ۶۶درصد افزایش را نشان می‌دهد. در هفته مورد بررسی ۱۱۷هزار و ۷۰۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۶۶۰میلیارد و ۷۱۷ میلیون و ۵۹۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۸/۹۶ و ۵۴/۷۱درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. در گروه محصولات مسی نیز ۳هزار و ۱۸۰تن انواع محصولات مس، به ارزش ۲۱۱میلیارد و ۴۵۰میلیون و ۵۲۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۰/۲ و ۹۰/۲۲درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۸۸۰تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۲۷میلیارد و ۳۲۲میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۷۲/۰و ۹۵/۲درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.شایان ذکر است در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۱۱۰تن سولفور مولیبدن به ارزش ۲۴میلیارد و ۷۵میلیون و ۳۰۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۰/۰ و ۶۱/۲درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۱۱۰هزار و ۶۲۰تن به ۶۲۱میلیارد و ۲۳میلیون و ۱۳۰هزار ریال به‌صورت سلف و ۱۱هزار و ۲۵۰تن به ارزش ۳۰۲میلیارد و ۵۴۲میلیون و ۲۸۰هزار ریال به‌صورت نقدی دادوستد شد.این گزارش می‌افزاید، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۴۸هزار و ۹۸۰تن عرضه و در مقابل ۲۵۷هزار و ۸۳۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.همچنین در این هفته در گروه محصولات روی نیز با وجود عرضه ۱۲۰تن شمش روی هیچگونه داد و ستدی انجام نشد.