گروه بورس‌فلزات- ماه گذشته (یکم لغایت سی‌ام آذرماه) جمعا ۵۱۹هزار و ۹۶۵تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۳هزار و ۸۰۳میلیارد و ۷۹۵میلیون و ۶۸۰هزار ریال در بورس‌فلزات تهران دادوستد شد. به گزارش خبرنگار ما، تالار این بورس در ماه مورد بررسی شاهد جمعا ۶۲۰هزار و ۲۹۵تن عرضه و در مقابل یک‌میلیون و ۷۵۹هزار و ۷۲۰تن تقاضا برای محصولات یادشده بود. این گزارش حاکی است، در ماه مورد بررسی ۵۰۳هزار و ۶۴۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۲هزار و ۸۴۹میلیارد و ۸۱۰میلیون و یکصد هزار‌ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۶/۹۶ و ۹۲/۷۴درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز ۸هزار و ۱۶۰تن انواع مس به ارزش ۵۵۳میلیارد و ۵۴۷میلیون و ۶۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۶/۱ و ۵۶/۱۴درصد از کل بازار را از آن خود کرد. همچنین ۷هزار و ۳۰۰تن آلومینیوم در این ماه به ارزش ۲۲۵میلیارد و ۱۳۰میلیون ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۰/۱ و ۹۱/۵درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد. براساس این گزارش، در این ماه ۷۴۰تن کنسانتره مولیبدن نیز به ارزش ۱۵۷میلیارد و ۹۸۰میلیون و ۸۲۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۴/۰ و ۱۵/۴درصد از کل معاملات را از آن خود کرد. این گزارش می‌افزاید: ۱۰۰تن روی به ارزش ۴میلیارد و ۴۶۰میلیون و ۲۸۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۱/۰ و ۱۱/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی ماه گذشته ۴۸۷هزار و ۲۲۰تن به ارزش دو هزار و ۷۴۳میلیارد و ۵۹۳میلیون و ۴۲۰هزار ریال به صورت سلف و ۳۲هزار و ۷۴۵تن به ارزش یک‌هزار و ۶۰میلیارد و ۲۰۲میلیون و ۲۶۰هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد. این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در ماه مورد بررسی نسبت به ماه قبل از آن از لحاظ حجم ۲۱درصد و از نظر ارزش ۱۳درصد کاهش نشان می‌دهد.