گروه بورس فلزات- CVRD برزیل بزرگ‌ترین تولیدکننده سنگ آهن در جهان، در نظر دارد در سال ۲۰۰۷ با فولادسازان جهان بر سر قیمت‌های سنگ آهن نوعی مشارکت یا همکاری کند. معاون مالی این شرکت ضمن اعلام این مطلب دقیقا نوع مشارکت را روشن نکرده است. این شرکت به طور فعالی به رشد صنعت فولاد در جهان مساعدت می‌کند که در همین راستا پروژه‌های جدید فولادسازی خود را در برزیل با کشورهای مختلفی چون کره، ایتالیا و آلمان اجرا می‌کند.

این مقام مسوول موضوع خبر امکان افزایش قیمت سنگ آهن به میزان ۴۰درصد را مورد تایید قرار نداد و اضافه نمود که خبر درست ترجمه نشده است. این خبر مبنی بر این است که ۴۰درصد صادرات سنگ آهن در سال ۲۰۰۷ به چین افزایش خواهد یافت. تاکنون CVRD قیمتی را برای سنگ آهن در سال ۲۰۰۷ پیشنهاد نداده است.

پیش‌بینی می‌شود که چشم‌انداز تقاضای فولاد در جهان مطلوب باشد. رشد جهانی تولید فولاد بیش از ۴درصد در سال‌ برای چین باید ۱۰درصد در سال ۲۰۰۶ و ۹درصد در سال ۲۰۰۷ باشد.

تقاضای سنگ آهن ژاپن نیز رو به افزایش است و احتمالا آمریکا نیز با رکود مواجه نشود. سناریوی تقاضای مطلوب یعنی اینکه در سال ۲۰۰۷ میزان تجارت دریایی سنگ آهن به ۷۷۰میلیون تن برسد که از ۷۳۵میلیون تن در سال ۲۰۰۶ بالاتر است.

احتمالا امسال تجارت سنگ‌آهن نسبت به سال ۲۰۰۵ با ۶۵میلیون تن افزایش به ۷۳۵میلیون برسد که در سال ۲۰۰۵ حدود ۶۷۰میلیون تن بوده است. به هر حال در سال ۲۰۰۷ تقاضای سنگ آهن بر عرضه آن پیشی خواهد گرفت.

چین به تنهایی مصرف خود را ۸۰میلیون تن افزایش خواهد داد چون در ظرف چند سال آینده سالانه ۲/۱۳درصد به ظرفیت فولادسازی این کشور افزوده خواهد شد.