ایران سینا - به گفته مدیر کارخانه SAIC احتمال دارد تا پایان سال جاری چین از آلمان در تولید اتومبیل پیشی بگیرد و سومین تولیدکننده بزرگ اتومبیل جهان شود.امسال کل تولید وسایل نقلیه چین حداقل ۲۰درصد افزایش خواهد یافت و به بالای ۷میلیون دستگاه می‌رسد. چین در سال ۲۰۰۵معادل ۷۱/۵میلیون دستگاه اتومبیل تولید کرد که بعد از تولید ۵/۷۶میلیون دستگاه اتومبیل آلمان قرار می‌گیرد.انتظار می‌رود این کشور تا سال ۲۰۱۰ از ژاپن پیشی گرفته و دومین تولیدکننده بزرگ وسایل نقلیه جهان شود و تا سال ۲۰۲۰ نیز از آمریکا که بزرگ‌ترین تولیدکننده اتومبیل در جهان است سبقت خواهد گرفت.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که رشد تولید اتومبیل چین، تقاضای محصولات فولادی با کیفیت بالا در چین را افزایش می‌دهد.این افزایش منجر به استفاده بیشتر از آلومینیوم خواهد شد. در سال ۲۰۱۰ تقاضای آلیاژ آلومینیوم از بخش اتومبیل‌سازی به بیش از ۱۰میلیون تن افزایش خواهد یافت که اکنون ۵میلیون تن در سال می‌باشد.

انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۰ مقدار آلومینیوم استفاده شده در هر وسیله نقلیه نیز از ۱۳۰ کیلوگرم در هر اتومبیل در سال ۲۰۰۶ به ۱۷۰ کیلوگرم در هر اتومبیل افزایش خواهد یافت. گزارش‌های به‌دست آمده از سوی انجمن صنعتی کشور چین نشان می‌دهد تا پایان سال جاری میزان تولید آلومینیوم در کشور چین به ۱۳میلیون تن خواهد رسید و این رشد بسیار ناچیزی را نشان می‌دهد.به گزارش موج، طبق نظر کارشناسان میزان تولید آلومین در کشور چین با افزایش بسیار کمی همراه است به طوری که تا پایان سال جاری این میزان به ۱۳میلیون تن خواهد رسید، همچنین پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال ۲۰۱۰ به ۱۴میلیون تن رسد. در نه ماه نخست سال جاری میزان تولید اکسید آلومینیوم در این کشور به ۹میلیون و ۴۴۰هزار تن رسیده است و این در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال گذشته افزایش ۵۷درصدی را نشان می‌دهد. میزان واردات اکسید آلومینیوم نیز در مقایسه با سال قبل ۵/۱درصد کاهش داشته و این در حالی است که نیاز این کشور به آلومین‌های وارداتی از ۴۵درصد به ۳۶درصد کاهش پیدا کرده است. در سال گذشته بیش از ۲۴درصد از آلومینیوم‌های مصرفی مربوط به کشور چین، دومین کشور تولیدکننده آلومینیوم در جهان بوده است. لازم به ذکر است، دولت کشور چین تعرفه‌های مربوط به این تولیدات را در ماه جاری از ۵/۵درصد به ۳درصد کاهش داده است.اداره مرکزی آمار نشان می‌دهد، در سه فصل اقتصادی اول سال جاری تولید آلومینیوم الکترونیکی به ۶میلیون و ۷۱۰هزار تن رسیده است و این افزایش ۸/۱۶درصدی را نشان می‌دهد و این نرخ رشد در مقایسه با سال قبل ۷/۱درصد کاهش داشته است.صادرات آلومینیوم الکترونیکی در مقایسه با سه فصل اول سال گذشته ۳/۲۶درصد افت داشته و به ۶۷۴هزار تن رسیده است.