هفته گذشته (بیست و هفتم آبان لغایت یکم آذرماه) جمعا ۶۰هزار و ۸۳۰ تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم و کنسانتره مولیبدن، به ارزش ۵۵۶میلیارد و ۷۹۴میلیون و ۵۸۰هزار ریال در بورس فلزات تهران داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط‌عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۷۶هزار و ۷۹۰تن عرضه و در مقابل ۲۴۸هزار و ۲۴۰تن تقاضا برای محصولات یادشده بود.

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۵۷هزار و ۶۰۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۳۵۳میلیارد و ۴۱۱میلیون و ۸۸۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۷۰/۹۴ و ۴۸/۶۳درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز ۲هزار و ۳۲۰تن انواع مس به ارزش ۱۵۰میلیارد و ۶۶۱میلیون و ۶۸۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۱/۳ و ۰۵/۲۷درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین ۷۸۰تن آلومینیوم نیز در این هفته به ارزش ۲۳میلیارد و ۹۳۳میلیون و ۲۰۰هزار ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۸/۱ و ۳۰/۴درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش، در این هفته ۱۳۰تن کنسانتره مولیبدن نیز به ارزش ۲۸میلیارد و ۷۸۷میلیون و ۸۲۰هزار ریال داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۲۱/۰ و ۱۷/۵درصد از کل معاملات را از آن خود کرد.

لازم به ذکر است، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۵۵هزار و ۶۰تن به ارزش ۳۳۶میلیارد و ۲۶۶میلیون و ۹۶۰هزار ریال به‌صورت سلف و ۵هزار و ۷۷۰تن به ارزش ۲۲۰میلیارد و ۵۲۷میلیون و ۶۲۰هزار ریال به‌صورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش می‌افزاید، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن از لحاظ حجم ۷۰درصد و از نظر ارزش ۵۸درصد کاهش نشان می‌دهد.