گروه بورس‌فلزات- دیروز قیمت انواع میلگرد و تیرآهن در بازار آزاد همچنان کاهش داشت. مهم‌ترین عاملی که باعث کاهش قیمت‌ها شده است تولید تیرآهن‌های 16 در ذوب آهن و تولید میلگرد 16 و 18 در اهواز و نیشابور بوده است. از طرف دیگر با شروع سرما و کاهش دما، بازار مصرف و خرید و فروش تحت تاثیر قرار می‌‌گیرد که این امر به نوبه خود بر روی کاهش قیمت‌ها بی‌تاثیر نیست. اما تیرآهن‌های سایز درشت 30-18 با توجه به اینکه میزان مصرفشان میان سایر اقلام تیرآهن‌ها بالا است، در نتیجه سطح قیمتشان همچنان افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار ما، تیرآهن ۱۸ ذوبی دیروز در بازار غیررسمی شاخه‌ای ۱۸۶هزار و ۵۰۰تومان به فروش رسید که نسبت به روز قبل ۳هزار تومان در هر شاخه گران‌تر بود. اما تیرآهن‌های ۱۴ و ۱۶ ذوبی با کاهش قیمت روبه‌رو شدند. تیرآهن ۱۴ ذوبی شاخه‌ای ۱۱۵هزار تومان و تیرآهن ۱۶ ذوبی با هزار تومان کاهش در هر شاخه، ۱۳۹هزار و ۵۰۰تومان معامله شدند.
براساس این گزارش، در انواع سایزهای میلگرد اندازه 5/6کلاف ساده روسی، میلگرد 10 آجدار نوردی، میلگرد 18 آجدار ذوبی A2 و A3، میلگرد 20 نیشابوری A3 و میلگرد 20 کوثر A3 قیمتشان ثابت بود و به ترتیب 616، 680، 680، 690، 660 و 656تومان در هر کیلو معامله شدند.
این گزارش می‌افزاید: سایر اقلام میلگرد با کاهش قیمت روبه‌رو بودند، به نحوی که میلگرد ۸ آجدار الیگودرز ۶۹۰تومان در هر کیلو، میلگرد ۱۰آجدار اردبیلی کیلویی ۶۸۸تومان، میلگرد ۱۲ آجدار کرمان ۶۷۸تومان در هر کیلو خرید و فروش شدند. میلگرد ۱۴ و ۱۶ آجدار میانه به ترتیب کیلویی ۶۷۰ و ۶۹۰ تومان دادوستد شدند. میلگرد ۲۲نیشابوری A۳ نیز کاهش داشت و ۶۵۸تومان در هر کیلو به فروش رفت.