گروه بورس‌فلزات- پس از کاهش‌های پی‌در‌پی قیمت برخی فلزات در بورس‌فلزات لندن (LME) بالاخره در روز دوشنبه ۲۰ نوامبر قیمت‌ها در LME با اندکی افزایش روبه‌رو شد.

به طوری که قیمت مس دیروز از ۶۶۷۱ به ۶۸۹۰ دلار در هر تن، قیمت سرب از ۱۵۱۵ به ۱۵۳۹ دلار به ازای هر تن، قیمت روی از ۴۱۱۰ به ۴۱۸۱دلار در هر تن، قیمت آلومینیوم از ۲۶۰۰ به ۲۶۳۱دلار به ازای هر تن و نیکل از ۳۰۱۰۰ به ۳۰۹۵۵دلار در هر تن رسید. اما هنوز قیمت مس پایین‌تر از ۷هزار دلار و آلومینیوم پایین‌تر از ۳هزار دلار و روی پایین‌تر از ۵هزار دلار است. البته افت قیمت برخی فلزات نظیر آلومینیوم و روی مقطعی است و با کوچک‌ترین تغییرات در بازار احتمال افزایش قیمت این دو فلز در بازارهای جهانی دور از انتظار نیست. البته کاهش قیمت نفت تاثیر مهمی بر افت قیمت‌ها در ماه نوامبر داشته است. کاهش قیمت مس در بازارهای جهانی باعث شگفتی کارشناسان شده است، چرا که قیمت این فلز طی چهار ماه گذشته از حدود ۸ هزار دلار به مرز ۶۸۹۰دلار به ازای هر تن رسیده است.

در مورد فلز روی با اینکه تحلیلگران اعتقاد داشتند قیمت این فلز طی ماه‌های آینده به مرز ۵هزار دلار نزدیک می‌شود، اما کماکان قیمت روی کمتر از ۴۲۰۰دلار در هر تن معامله می‌شود. اما آنچه تعجب تحلیلگران بازار را به همراه داشته است، قیمت فروش آلومینیوم در سه‌ماهه، ۱۵ماهه و ۲۷ماهه در LME است. در تاریخ ۲۰نوامبرقیمت فروش ۳ماهه آلومینیوم، ۲۶۵۳دلار به ازای هر تن و قیمت فروش ۱۵ماهه، ۲۵۱۸دلار و ۲۷ماهه، ۲۳۶۳دلار به ازای هر تن توسط بورس‌فلزات لندن اعلام شده است.