ایران سینا - در ماه اکتبر واردات کنسانتره مس بالغ بر ۱۸۰هزار متریک تن شد. در ماه سپتامبر چین کلا ۳۸۱هزار و ۵۷۲تن کنسانتره مس وارد کرد که نسبت به سال قبل ۱۵درصد افزایش داشت. از ژانویه تا اکتبر واردات کنسانتره مس با ۱۱درصد کاهش سالانه به ۹۱/۲میلیون تن رسید. چین وارد کننده بزرگ کنسانتره مس می‌باشد و اغلب آن را از آمریکای جنوبی، مغولستان و استرالیا تهیه می‌کند.

همچنین اغلب شرکت‌های تجاری فولاد چین در حال تغییر دادن نحوه تحویل صادرات خود از fob به cfr هستند که برای بر عهده گرفتن مسوولیت حمل‌و‌نقل اقیانوس می‌باشد تا انجام معاملات را سرعت بخشد و ریسکی را که بر اثر تغییر سیاست‌های دولت بوجود می‌آید را کاهش دهد.

یک تاجر فولاد در شانگهای گفت هر چه که ما برای مشتریان منتظر شویم تا آنها کشتی برای حمل و نقل و انتقال محموله‌های ما پیدا کنند ریسک بیشتری ایجاد می‌شود، زیرا مقامات چینی ممکن است هر لحظه سیاست‌های جدیدی وضع کنند و ما ترجیح می‌دهیم هر چه زودتر قراردادها را به اتمام برسانیم. بعد از اینکه پکن در ماه سپتامبر اعلام کردکه تخفیف مالیات بر صادرات محصولات نهایی ۳درصد کاهش می‌یابد، شرکت‌های تجاری شروع به پیشنهاد کردن قیمت‌های cfr کردند.

مقاومت مشتریان خارجی در برابر قیمت‌های بالای پیشنهادی چین و تردید تجار فولاد چین برای امضا کردن قراردادهای جدید به‌علت محدودیت‌های جدید صادرات، موجب کاهش صادرات چین شده است. صادرات چین کساد شده است. قیمت بیلت این هفته

۴۱۰-۴۰۰ دلار در هر تن fob و قیمت کلاف گرم ۴۸۰-۴۶۰دلار در هر تن فوب می‌باشد.