در تاریخ ۶/۸/۸۵ در صفحه بورس فلزات این جریده پاسخی از سوی روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان به اظهارات سیدمحمود ابطحی، نماینده مردم شهرستان خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی درج شده بود که واکنش این نماینده مجلس را به همراه داشت. در این رابطه ابطحی با ارسال نامه‌ای به تحریریه دنیای اقتصاد توضیحاتی ارائه کرده است که متن کامل آن در پی می‌آید:

احتراما در مورخ ۶/۸/۸۵ در صفحه ۱۴ آن جریده محترم پاسخی به مطالب مطرح شده بنده در مورد تخلفات شرکت ذوب‌آهن درج فرموده بودید که تقاضا دارم جهت تنویر افکار عمومی نسبت به چاپ پاسخ ذیل در اولین شماره آن روزنامه محترم دستورات لازم صادر فرمایید. روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان به جای پاسخگویی به حجم بالای تخلفات اشاره شده در آن بنگاه اقتصادی متعلق به بیت‌المال در روزنامه مورخ ۲۹/۷/۸۵ دنیای اقتصاد، سعی نموده با فرار به جلو، با بزرگ‌نمایی موضوع E.R.P بقیه تخلفات موجود در ذوب‌آهن به طور اخص و فولاد کشور را به طور اعم نادیده بگیرد. لذا با توجه به این نکته که مکانیزاسیون و استفاده از تکنولوژی‌های مدرن اطلاعاتی، مدیریتی، تولیدی، کاری اساسی و پسندیده است ولی هرگز این مهم نمی‌تواند مجوز تخلف و سوءاستفاده باشد.به هر حال جهت جلوگیری از اطاله کلام به این نکته اشاره نمایم که بیان مطلب قبلی گرچه سبب ترس و دلهره متخلفان شده و انتظار می‌رفت متولیان مستقیم موضوع پیرو سکوت سنگین یک سال گذشته هر چه سریع‌تر به مطالب بیان شده رسیدگی و با تخلفات مورد اشاره برخورد نمایند ولی با کمال خوشحالی اگر آنها همچنان ساکت بوده و هیچ گونه برخوردی با این مسائل نفرموده‌اند ولی بقیه دستگاه‌های نظام مثل قوه محترم قضائیه (دادستانی رسیدگی به مفاسد اقتصاد)،‌ دیوان محاسبات و ... با فعالیتی درخور تقدیر به رسیدگی به این مطلب مشغول شده‌اند که امید می‌رود در زمانی معقول و سریع‌تر این اقدامات نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد. در پایان جهت روشن شدن صحت و سقم مطالبی که روابط عمومی ذوب‌آهن بیان نموده و روشن نمودن صداقت مدیران مورد اشاره و بیان گوشه‌ای از تخلفات آنها به بخشی از گزارش اخیر دیوان محاسبات در مورد حسابرسی سال ۸۳ این شرکت اشاره می‌نمایم.

۹ - ۱۲ - شرکت در طی سال مورد گزارش جهت اصلاح و بهبود سیستم‌های اطلاعات خود اقدام به استقرار سیستم مدیریت منابع سازمانی E.R.P نموده است. عدم توجه به اصول و ضوابط علمی مراحل تغییر سیستم باعث شده که در مقطعی از سال همزمان با راه‌اندازی سیستم جدید، سیستم قدیم به یکباره حذف شود. موضوع مذکور موجب بروز مشکلات عمده و عدیده‌ای در بخش‌های مختلف از جمله امور مالی شرکت و در تهیه و تنظیم به موقع صورت‌های مالی شده است.به نحوی که بخش عمده‌ای از حساب‌ها دارای مغایرت شده است و تا تاریخ تهیه گزارش صورت‌های مالی بخش بااهمیتی از حساب‌ها دارای مغایرت نامشخص می‌باشند. در چنین شرایطی احتمال وقوع اشتباهات سهوی و عمدی افزایش خواهد یافت که شناسایی و کشف آنها میسر نبوده است.