گروه بورس فلزات - در هفته گذشته (بیستم آبان ماه لغایت بیست و چهارم آبان ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۲۰۴هزار و ۴۸۰تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، کنسانتره مولیبدن و روی به ارزش یک‌تریلیون و ۳۱۵‌میلیارد و ۱۱‌میلیون و ۲۷۰‌هزار ریال داد و ستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، این گزارش حاکی است، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۱۵۱‌درصد و از نظر ارزش ۷۴ ‌درصد افزایش را نشان می‌دهد.

در هفته مورد بررسی ۲۰۱‌هزار و ۷۸۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش یک‌تریلیون و ۱۵۷‌میلیارد و ۴۱۴‌میلیون و ۳۴۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۶۸/۹۸ و ۰۱/۸۸‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

در گروه محصولات مسی نیز یک‌هزار و ۸۰۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۲۰‌میلیارد و ۹۶۳میلیون و ۸۸۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۸۸/۰ و ۲۰/۹‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

همچنین ۸۰۰‌تن از انواع محصولات آلومینومی به ارزش ۲۵‌میلیارد و ۲۴۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۹/۰ و ۹۲/۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

در این هفته در گروه محصولات روی نیز ۶۰‌تن شمش روی به ارزش ۲‌میلیارد و ۷۶۰‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۲۱/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

شایان ذکر است، در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۴۰‌تن سولفور مولیبدن به ارزش ۸‌میلیارد و ۶۳۳‌میلیون و ۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۲/۰ و ۶۶/۰‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۱۹۸‌هزار و ۶۴۰‌تن به ارزش یک‌تریلیون و ۱۳۳‌میلیارد و ۶۲۰‌میلیون و ۱۸۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۵‌هزار و ۸۴۰‌تن به ارزش ۱۸۱‌میلیارد و ۳۹۱‌میلیون و ۹۰‌هزار ریال بصورت نقدی داد و ستد شد.

این گزارش می‌افزاید: تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۲۳۶‌هزار و ۶۱۰‌تن عرضه و در مقابل ۶۲۹‌هزار و ۷۲۰‌تن تقاضا برای محصولات فوق‌‌الذکر بود.