گروه بورس‌فلزات- فرشته تاجیک- در شرایطی این هفته را پشت سر می‌گذاریم که قیمت انواع میلگرد در بازار آزاد با افزایش روبه‌رو بود و شاهد رشد ناگهانی قیمت میلگرد، ناودانی و نبشی در بازار غیررسمی بودیم.

میزان رشد تقریبی نبشی و ناودانی در حدود ۳۵-۳۰درصد، میلگرد ۲۰-۱۵درصد و ورق ۱۵درصد بوده است، با توجه به اینکه فروشنده‌ها در بازار مایل به خرید و فروش نیستند، افزایش قیمت‌ها تعجب همگان را برانگیخته است. البته شمش بیلت در بازارهای جهانی ۱۰درصد افزایش داشته است که این مساله بر روی افزایش قیمت‌ها بی‌تاثیر نبوده است. به گزارش خبرنگار ما، تیرآهن ۱۴ ذوبی (شاخه‌ای) و ۱۶ ذوبی (شاخه‌ای) قیمت خود را حفظ کردند و در همان سطح ۱۱۶ و ۱۴۲هزار تومان معامله شدند. قیمت تیرآهن ۱۸ (شاخه‌ای) ذوبی همچنان در صدر قیمت‌ها قرار گرفته است و با افزایش محسوس از ۱۸۱هزار و ۵۰۰تومان روز شنبه به ۱۸۳هزار و ۵۰۰تومان در روز چهارشنبه رسید. این گزارش می‌افزاید: میلگرد ۵/۶کلاف ساده روسی، میلگرد ۸ آجدار الیگودرز و میلگرد ۱۰ آجدار نوردی ذوبی افزایش قیمت آرامی را داشتند و به ترتیب ۶۱۴ و ۷۱۰ و ۷۰۰تومان معامله شدند. میلگرد ۱۰ آجدار اردبیلی تنها نوع میلگرد بود که ظرف ۴روز نتوانست به سطح قیمت ۷۱۰ تومان درروز شنبه برسد.
براساس این گزارش، انواع میلگرد در بازار غیررسمی رشد قیمت‌ها را تجربه کردند. میلگرد 12 آجدار کرمان توانست به سطح 700تومان برسد، میلگرد 14 و 16 آجدار میانه به آرامی طی 5روز افزایش یافتند و به ترتیب از 647 تومان روز شنبه به 677تومان و از 670 به 698تومان تغییر قیمت دادند.
این گزارش حاکی است، میلگرد ۱۸ آجدار ذوبی A۲ و میلگرد ۱۸ آ‌جدار ذوبی A۳، به ترتیب ۶۹۵ و ۷۰۵تومان خریدوفروش شدند. افزایش قیمت‌ها در میلگرد ۲۰نیشابوری A۳، میلگرد ۲۰ کوثر A۳ و میلگرد ۲۲ نیشابوری A۳ نیز رخ داد و به ترتیب از ۶۵۵ به ۶۷۰ و ۶۵۰ به ۶۶۵ و ۶۴۰ و ۶۵۴ تومان رسیدند.