به علت بهبود ذخایر مس و احتمال کند شدن رشد تقاضای مس در چین (بزرگ‌ترین مصرف‌کننده فلز مس در جهان)، این فلز بیشترین کاهش قیمت را از ماه سپتامبر داشته است. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مس ایران، دفتر گمرک چین مستقر در Beijing در روز هشتم ماه نوامبر در سایت خود نوشت: ذخایر مسی که توسط مرکز مبادله شانگهای نظارت می‌شود، در این هفته ۱۵درصد افزایش داشته و واردات این کشور در ده ماه نخست امسال ۲۲‌درصد کاهش داشته است.

افزایش تقاضای چین باعث شد، قیمت این فلز به بالاترین حد خود درماه نوامبر برسد و قیمت‌ها از سال ۲۰۰۱ پنج برابر شود.

Michael Widmer رییس تحقیقات فلزات در Clayon لندن گفت: اگر تقاضای توفنده مس در چین تعدیل نشود، دیگر مسی در بازار پیدا نخواهد شد.

در مرکز مبادله نیویورک قیمت مس برای تحویل در ماه‌دسامبر با ۹/۱۷سنت یا ۴/۵‌درصد افت به ۱۳/۳‌دلار هر پوند رسید. قبل از آن قیمت ۱۱۷/۳‌دلار هرپوند بود که پایین‌ترین قیمت از ۲۸ ژوئن بود. طی این هفته قیمت ۶/۵‌درصد افت داشته است و از رکورد ۰۴/۴‌دلار ماه مه این فلز ۲۳‌درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. در مرکز مبادله لندن، مس برای تحویل سه‌ماه با ۳۹۵‌دلار یا ۴/۵‌درصد افت به ۶۹۳۰‌دلار در هر تن (۱۴۳/۳دلار هر پوند) رسیده است، این اولین دفعه است که از ۲۹ ژوئن فلز سرخ زیر قیمت ۷۰۰۰‌دلار معامله می‌شود. قیمت‌ها هنوز هم نسبت به یکسال قبل ۷۴‌درصد افزایش را نشان می‌دهند.

امروزCoا & Merrill Lynch گفت: سال آینده قیمت مس ۴۰/۲‌دلار هر پوند کاهش خواهد یافت و سال ۲۰۰۸ کاهش قیمت ۶۵/۱‌دلار هر پوند خواهد بود. عرضه مواد معدنی که طی افزایش قیمت مس به دنبال تقاضا می‌دوید، سال آینده با ۵۰۰‌هزار تن افزایش، از آن سبقت خواهد گرفت. ذخایر کل مس تحت نظارت مراکز مبادله لندن، نیویورک و شانگهای امروز به ۲۱۰۵۴۱تن رسیدند که این بالاترین رقم از ۱۳ مارس است.

Merrill گفت: رکورد در بازار خانه‌سازی ایالات متحده در سال آینده بر قیمت‌ها تاثیر خواهد داشت. خانه‌سازی در فصل گذشته بیشترین نرخ رکورد را از سال ۱۹۹۱ داشته است.

سازندگان مسکن، بزرگ‌ترین خریداران مس هستند که آن را به صورت لوله و سیم مورد‌استفاده قرار می‌دهد. وی در گزارش خود افزود: در حال حاضر اعتقادی به وضعیت وخیم خانه‌سازی آمریکا نداریم و تاثیر کاهش تقاضای مس تا اوایل نیمه سال ۲۰۰۷ خود را نشان نخواهد داد.