قیمت میلگرد همچنان بالا می‌رود

دنیای اقتصاد- پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود یک‌میلیون تن تیرآهن از چین وارد بازار داخلی شود. در صورت واردات این میزان تیرآهن به کشور و به دنبال آن با آغاز فصل سرما و افت روند ساخت و ساز در کشور احتمال اینکه قیمت این محصول طی ماه‌های آینده روند نزولی داشته باشد، بسیار زیاد است. یک‌میلیون‌تن تیرآهن وارداتی به‌زودی در بازار داخلی عرضه می‌شود

گروه بورس‌فلزات- پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال حدود یک‌میلیون تن تیرآهن از چین وارد بازار داخلی شود.

به گزارش خبرنگار ما یک منبع آگاه اعلام کرد که با وارد شدن یک‌میلیون تن تیرآهن چینی به کشور احتمال اینکه قیمت این محصول با کاهش روبه‌رو شود دور از انتظار نیست. وی افزود: اگر تیرآهن وارداتی قابل رقابت با تیرآهن ذوب آهن اصفهان نباشد امکان دارد قیمت این محصول با کاهش روبه‌رو نشود. چرا که تیرآهن چینی از لحاظ ضخامت و اندازه کاملا متفاوت با تیرآهن تولید شده در داخل است و تا وارد شدن آن در بازار نمی‌توان از وضعیت قیمت‌ها در آینده به طور دقیق نظر داد.

این منبع آگاه افزود: در حال حاضر یک‌میلیون تیرآهن وارداتی از چین در وزارت بازرگانی ثبت سفارش شده و قیمت تمام شده آن کیلویی ۵۷۰تومان است.

این گزارش حاکی است، در صورت واردات یک‌میلیون تیرآهن به کشور به دنبال آن با آغاز فصل سرما و افت روند ساخت و ساز در کشور احتمال اینکه قیمت این محصول طی ماه‌های آینده روند نزولی داشته باشد بسیار زیاد است. در حال حاضر قیمت تیرآهن کوتاه کیلویی ۷۰۵تومان و تیرآهن معمولی ۷۵۰تومان است و قیمت تیرآهن فروخته شده در بورس فلزات برای تحویل در دی‌ماه کیلویی ۵/۶۷۵تومان می‌باشد.

تحلیلگران بازار اعتقاد دارند که کاهش قیمت آهن‌آلات در بازار داخلی در حد و اندازه سال گذشته نخواهد بود و پیش‌بینی می‌شود قیمت تیرآهن به کمتر از ۷۴۰تومان در هر کیلو نرسد.