قیمت واقعی تیرآهن باید کیلویی 650 تومان باشد

گروه بورس فلزات - نیاز واحدهای فولادسازی کشور به آهن قراضه سالانه دومیلیون تن است که در حال‌حاضر تنها ۵/۱میلیون تن آن در داخل تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ما، بهرام سبحانی مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: مصرف‌کنندگان بزرگ آهن قراضه در کشور فولاد خراسان، ذوب‌آهن اصفهان، فولاد خوزستان، فولاد مبارکه و فولاد صبا می‌باشند که این شرکت‌ها سالانه در مجموع دومیلیون تن آهن قراضه مصرف می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه قیمت محصولات ذوب‌آهن اصفهان نسبت به دو هفته گذشته ۱۰درصد کاهش داشته است، گفت: با توجه به افزایش ساخت و ساز در کشور پیش‌بینی می‌شود که قیمت محصولات فولاد به میزان قیمت‌های سال ۸۴ کاهش نیابد.

وی قیمت منطقی تیرآهن را ۶۵۰تومان به ازای هر کیلوگرم دانست و گفت: تا پایان امسال دومیلیون و دویست هزار تن محصولات فولادی شامل ۲/۱میلیون تن میلگرد و یک میلیون تن تیرآهن در ذوب‌آهن اصفهان تولید می‌شود.

وی از توقف صادرات فولاد از اردیبهشت ماه امسال از سوی شرکت ذوب‌آهن اصفهان خبر داد وگفت: امسال برنامه داشتیم ۶۰۰هزار تن محصولات فولادی صادر کنیم اما به دلیل تامین بازار داخلی و به دنبال آن توقف صادرات تنها ۲۶۰هزار تن فولاد صادر کرده‌ایم.

مدیر عامل ذوب‌آهن اصفهان خاطرنشان کرد: صادرات ذوب‌آهن اصفهان بستگی به وضعیت بازار داخلی دارد و به محض اینکه تعادل در بازار داخلی فولاد ایجاد شد، صادرات ذوب‌آهن اصفهان آغاز می‌شود.