گروه بورس فلزات - قیمت فلزات پایه طی یک هفته اخیر در بازار‌های جهانی تغییر محسوسی نداشته است. فقط طی روز‌های گذشته فلزات آلومینیوم، مس، قلع و نیکل با اندکی افت قیمت و فلزات روی و سرب با رشد قیمت مواجه بودند.

اتفاق مهمی که روز گذشته در بورس‌فلزات لندن (LME) به وقوع پیوست، افزایش بی‌سابقه قیمت فلز روی بود. افزایش صعودی قیمت این کالا طی روز‌های گذشته باعث شگفتی کارشناسان بازار شده است. جمعه گذشته وقتی قیمت این فلز به ۴۳۴۰دلار به ازای هر تن رسید، همگان تصور کردند دیگر در تاریخ LME این رقم تاریخی تکرار نمی‌شود، اما دیروز قیمت روی دوباره رکوردشکنی کرد و با ۶/۴درصد رشد به قیمت تاریخی و بی‌سابقه ۴۵۴۱دلار به ازای هر تن رسید. (به صورت نقدی) کارشناسان بازار متحیر مانده‌اند و روند صعودی قیمت این فلز را شگفتی قیمت در بورس‌فلزات لندن می‌دانند.

قیمت آلومینیوم در جمعه گذشته با ۵۷دلار کاهش از ۲۸۳۴دلار به ۲۷۷۰دلار به ازای هر تن رسید، ولی این روند ادامه پیدا نکرد. از اوایل هفته جاری قیمت این فلز سیر صعودی پیدا کرد تا اینکه دیروز قیمت نقدی آن به ۲۷۹۲دلار به ازای هر تن رسید.

قیمت مس طی هفته جاری با افت‌و‌خیز روبه‌رو بود، به طوری که در ابتدای هفته جاری قیمت این فلز با ۱۸۰دلار کاهش به ۷۳۰۰دلار رسید، اما قیمت این فلز سرخ دیروز با رشد روبه‌رو شد و به ۷۳۹۶دلار به ازای هرتن رسید.

همچنین قیمت نیکل و قلع دیروز به ترتیب با ۹/۳ و ۱/۰درصد کاهش به ۳۲۳۹۰ و ۱۰۱۷۵دلار به ازای هر تن رسید و قیمت سرب با ۲/۳درصد رشد به ۱۷۶۵دلار به ازای هر تن به صورت نقدی رسید.

براساس گزارش‌های ارائه شده از سوی LME، قیمت فروش‌ برای سه ماه آینده آلومینیوم ۲۸۰۵دلار، مس ۷۴۱۱دلار، نیکل ۳۱۶۰۰، سرب ۱۷۴۰، قلع ۱۰۱۵۰ و روی ۴۴۸۱دلار به ازای هرتن می‌باشد.