گروه بورس فلزات- طی هفته گذشته (ششم لغایت دهم آبان‌ماه) جمعا ۱۲۰هزار و ۶۰۰ تن انواع فولاد، مس، کنسانتره مولیبدن، آلومینیوم و روی به ارزش ۹۹۵میلیارد و ۶۸۳میلیون و ۱۵۰هزار ریال در بورس فلزات تهران دادوستد شد. به گزارش خبرنگار ما، تالار بورس فلزات تهران در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۴۴هزار و ۶۱۰ تن عرضه و در مقابل ۴۸۴هزار و ۵۶۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

این گزارش حاکی است، در این هفته، مقدار ۱۱۳هزار و ۷۴۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۶۵۳میلیارد و ۱۶۰میلیون و ۵۴۰هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۳۱/۹۴ و ۶/۶۵درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.

بنا بر این گزارش، محصولات مسی نیز ۲هزار و ۳۲۰تن انواع مس به ارزش ۱۶۴میلیارد و ۸۲۲میلیون و ۸۲۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۹۲/۱ و ۵۵/۱۶درصد از کل بازار را از آن خود کرد.

همچنین، مقدار ۲۲۰تن کنسانتره مولیبدن نیز در این هفته به ارزش ۴۶میلیارد و ۳میلیون و ۹۱۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۸/۰ و ۶۲/۴درصد از کل معاملات را به خود اختصاص داد.

در هفته مورد گزارش ۴هزار و ۲۸۰تن آلومینیوم نیز به ارزش ۱۲۹میلیارد و ۹۹۵میلیون و ۶۰۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش ۵۴/۳ و ۰۵/۱۳درصد از کل معاملات را از آن خود کرد. در هفته مورد بررسی مقدار ۴۰تن روی به ارزش یک‌میلیارد و ۷۰۰میلیون و ۲۸۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۱۷/۰درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

از کل معاملات صورت گرفته در تالار بورس فلزات طی هفته گذشته، مقدار ۱۱۱هزار و ۳۰۰تن به ارزش ۶۳۴میلیارد و ۵۹۲میلیون و ۵۴۰هزار ریال به صورت سلف و ۹هزار و ۳۰۰تن به ارزش ۳۶۱میلیارد و ۹۰میلیون و ۶۱۰هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش می‌افزاید: آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل، از لحاظ حجم ۵درصد کاهش داشته است، ولی از نظر ارزش ۳۳درصد رشد را نشان می‌دهد.