امارات متحده عربی پارسال ۱۲ میلیارد درهم فولاد و مس وارد کرد

در حدود یک چهارم کل آهن فولاد و مس وارد شده به کشورهای عضو سازمان همکاری‌‏های خلیج فارس در سال ۲۰۰۵ مربوط به کشور امارات متحده عربی بوده است.

به گزارش ایلنا، بررسی‌‏های انجام شده از سوی DMG MECLIA نشان می‌‏دهد، کشور امارات در سال ۲۰۰۵ بیش از ۱۲میلیارد درهم صرف واردات این ۳ فلز کرده است.گزارش‌‏ها حاکی است، نرخ واردات سه فلز فولاد، آهن و مس به امارات از سال ۲۰۰۲ تا سال ۲۰۰۵ بیش از ۲۱۱درصد افزایش یافته است.

گفتنی است، طبق بررسی‌‏های انجام شده از میان تمام شیخ‌‏نشین‌‏های کشور امارات متحده عربی، دبی طی این سال بیشترین حجم واردات این سه نوع فلز را به خود اختصاص داده است. افزایش ۷‌درصدی قیمت داخلی محصولات سرد ضدزنگ NSSC ژاپن

کمپانیNippon Steel & Sumikin Corp (NSSC)C ژاپن به دلیل تقاضای زیاد و کمی عرضه قیمت تحویل شده داخلی کلاف و ورق ضدزنگ گرم گرید ۳۰۴ را ۷درصد یا ۰۰۰/۳۵‌ین (۲۹۵دلار) در هر تن افزایش داده است.

به گزارش ایران‌سینا، قیمت اکتبر این کمپانی به ۰۰۰/۵۱۰‌ین در هر تن رسید. یک مقام رسمی (NSSC) گفت تقاضا بسیار خوب بوده و عرضه بازار کم می‌باشد و در مقایسه با قیمت‌های اروپا، قیمت ژاپن هنوز پایین است. این کمپانی قیمت ورق و کلاف سرد گرید ۴۰۰ خود را ۰۰۰/۱۰‌ین در هر تن افزایش داده است. آخرین بار NSSC قیمت کلاف و ورق سرد گرید ۳۰۴ را در ماه سپتامبر با ۱۳‌درصد افزایش به ۰۰۰/۴۷۵‌ین در هر تن رساند.

قوانین جدید مالیات بر صادرات و واردات فلزات در چین

دولت چین اعلام کرد که مالیات بر صادرات و واردات فولاد، فلزات پایه، آلیاژهاو قراضه تغییر خواهد کرد.

به گزارش ایران سینا به نقل از متال بولتن، وزارت دارایی در یک اقدام غیر منتظره گفت از یکم نوامبر سیاست جدید مالیاتی اجرا خواهد شد. مالیات واردات آلومینا از ۵/۵‌درصد به ۳‌درصد کاهش می‌یابد و مالیات واردات قراضه آهنی و فولاد لغو خواهد شد. بر روی صادرات بیلت و اسلب یک مالیات ۱۰‌درصدی اعمال خواهدشد. مالیات صادرات مواد اولیه فولادسازی نیز تغییر می‌کند.

برروی صادرات چدن خام و آهن اسفنجی مالیات ۱۰‌درصدی و برروی صادرات زغال سنگ و زغال کک شو مالیات ۵‌درصدی وضع می‌شود. به صادرات بسیاری از فرو آلیاژها من جمله فرومنگنز، فروسیلیکون، سیلیکو منگنز، فروکروم، سیلیکو کروم، فرونیکل، فرومولیبدنیوم، فروتنگستن، سیلیکوتنگستن، فروتیتانیوم، سیلیکو تیتانیوم، فرووانادیم و فرونیوبیم مالیات ۱۰‌درصدی اضافه خواهد شد.

صادرات سنگ آهن و کانی‌ها، کنسانتره مس، منگنز، آلومینا، کرومیم، مولیبدنیوم ، تیتانیوم، زیرکنیوم، آنتیموان، نیکل، کبالت، نقره و فلزات قیمتی نیز ۱۰‌درصد مالیات اعمال می‌شود.

یک مالیات ۱۵‌درصدی به صادرات مس، کاتد مس و قراضه مس، نیکل، کاتد نیکل و آلیاژهای نیکل، آلومینیوم و قراضه آلومینیوم، منگنز و قراضه منگنز و قراضه تنگستن اضافه خواهد شد.

احتمال کاهش جوایز صادراتی چین

احتمال دارد که جوایز صادراتی چین دوباره کاهش یابد.

به گزارش مرکز خدمات فولاد ایران، شایعاتی در بازار وجود دارد که برای کالاهایی که ارزش افزوده پایینی دارند احتمالا جوایز صادراتی کاهش خواهد یافت، علت این امر آن است که تولید‌کنندگان تشویق به تولید کالاهایی با ارزش افزوده بالا شوند. از سوی دیگر گفته می‌شود که عوارض صادراتی برای بعضی از کالاهای نیمه‌ساخت مثل بیلت و اسلب افزایش خواهد یافت.