در دوره 7ماه اول سال‌جاری (فروردین لغایت مهرماه)، جمعا 3میلیون و 308هزار و 25تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس، روی، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن به ارزش 21تریلیون و 896میلیارد و 715میلیون و 985هزار ریال در بورس فلزات تهران داد‌و‌ستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط‌عمومی بورس فلزات تهران، آمار معاملات انجام شده در ۷ماه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۵۱درصد و از لحاظ وزن ۴درصد افزایش را نشان می‌دهد. این گزارش حاکی است، در دوره مورد بررسی جمعا ۳میلیون و ۲۰۲هزار و ۴۲۰تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۱۶تریلیون و ۱۸۷میلیارد و ۵۵۳میلیون و ۱۰۰هزار ریال معامله شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۸۱/۹۶ و ۹۳/۷۳ درصد از کل بازار را در این دوره به خود اختصاص داده و در جایگاه اول قرار داشته است و نسبت به ۷ماه اول سال گذشته از لحاظ ارزش ۳۳درصد و از لحاظ وزن با ۴درصد افزایش روبه‌رو بوده است.در گروه محصولات مسی نیز جمعا ۵۲هزار و ۳۶۰تن انواع مس به ارزش ۳تریلیون و ۶۶۶میلیارد و ۴۱۴میلیون و ۴۸۰هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۸/۱ و ۷۴/۱۶درصد از کل بازار را در برگرفته و در جایگاه دوم این بازار قرار داشته است. ضمنا میزان معاملات محصولات مسی در دوره مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن یک‌درصد کاهش و از نظر ارزش ۱۰۳درصد افزایش داشته است.
همچنین بررسی های اداره آمار و ارزیابی عملکرد بورس فلزات تهران حاکی از آن است که، پس از فولاد و مس، محصولات آلومینیومی قرار داشته که جمعا با معامله 49هزار و 620تن به ارزش یک تریلیون و 360میلیارد و 408میلیون و 460هزار ریال، از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 5/1 و 21/6درصد از کل معاملات بورس را به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است میزان معاملات محصولات آلومینیومی در 7ماه امسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب با 74 و 167درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال قبل روبه‌رو شده است.در گروه کنسانتره مولیبدن نیز جمعا 2هزار و 670تن سولفور مولیبدن به ارزش 545میلیارد و 60میلیون و 880هزار ریال داد‌و‌ستد شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 08/0 و 49/2درصد از کل معاملات بورس را در دوره مذکور شامل شده است.
همچنین در گروه روی نیز ۷۴۰تن شمش روی به ارزش ۲۵میلیارد و ۲۶۸میلیون و ۱۶۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۲/۰ و ۱۲/۰درصد از کل معاملات را از آن خود کرد. میزان معاملات شمش روی در این دوره از لحاظ وزن ۳۹درصد کاهش و از نظر ارزش با ۵۸درصد افزایش نسبت به دوره مشابه سال قبل روبه‌رو شد.
براساس این گزارش، در این دوره کنسانتره فلزات گرانبها نیز جمعا با 215تن داد‌و‌ستد به ارزش 112میلیارد و 10میلیون و 905هزار ریال، از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 01/0 و 51/0درصد از کل معاملات بورس را به خود اختصاص داد.