تیرآهن در شهرستان ها کیلویی 150تومان ارزان‌تر از تهران است

رییس اتحادیه صنف آهن‌فروشان گفت: آهن در استان‌های کشور کیلویی ۱۵۰تومان ارزان‌تر از استان تهران عرضه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری فارس، محمد آزاد اظهار داشت: تمهیداتی اندیشیده شده که تیرآهنی که در بازار تهران کیلویی ۸۳۰تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد در کلیه استان‌ها کمتر از ۷۰۰تومان فروخته شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی شده تا در تمامی استان‌ها به جز تهران تیرآهن‌های وارداتی کیلویی ۶۹۰تومان در اختیار مصرف‌کننده قرار گیرد.

آزاد در ادامه خاطرنشان کرد: به این شکل تیرآهن در استان‌های دیگر، تقریبا هر کیلو ۱۵۰تومان کمتر از تهران عرضه می‌شود.

وی با اشاره به قیمت مناسب آهن در حال حاضر گفت: میلگرد در حال حاضر کیلویی ۶۰۰ تا ۶۷۰تومان و تیرآهن کیلویی ۸۲۰تومان در بازار عرضه می‌شود. همچنین تیرآهن در بورس کیلویی ۵/۶۷۵تومان برای سلف آخر دی‌ماه فروخته شده است.

آزاد با بیان اینکه در شش ماه اول سال‌جاری حدود ۵/۲میلیون تن آهن وارد کشور شد، افزود: واردات آهن در مهر و آبان‌ماه نیز در کاهش قیمت داخلی آهن موثر است.

وی با اشاره به اینکه هنوز آهن وارداتی در بازار توزیع نشده، گفت: در حال حاضر کلیه تیرآهنی که وارد می‌شود در کلیه استان‌ها به غیر از تهران و اصفهان توزیع می‌شود و آهن در این استان‌ها با نظارت وزارت بازرگانی و مجامع امور صنفی توزیع می‌شود.