از ژانویه تا آگوست ۲۰۰۶ تولید آلومینای چین با ۵۱درصد افزایش سالانه به ۳۳/۸میلیون تن و تولید ماه آگوست به ۱۹/۱میلیون تن رسید که ۴/۵۶درصد بیشتر از مدت مشابه سال ۲۰۰۵ و ۶/۲درصد بیشتر از ماه جولای است. به گزارش ایران‌سینا در هشت ماه نخست ابتدای سال تولید محصولات آلومینیومی بالغ بر ۹۲/۴میلیون تن شد که ۴/۳۳درصد بیشتر از سال قبل است. تولید محصولات آلومینیومی ماه آگوست ۷۰۰/۷۱۳میلیون تن بود که ۲/۳۴درصد بیشتر از سال قبل است.

در طی این هشت ماه چین ۵۹/۳میلیون تن محصولات مسی تولید کرد که یک افزایش ۱/۶درصدی داشت. تولید ماه آگوست به ۶۰۰/۴۵۹میلیون تن رسید که ۶/۲درصد بیشتر از سال قبل می باشد. از ژانویه تا آگوست تولید ده فلز غیرآهنی اصلی بالغ بر ۱۲/۱۲میلیون تن شد که از سال قبل ۷/۱۷درصد بیشتر است.

تولید این فلزات در ماه آگوست به ۶۱/۱میلیون تن رسید که یک افزایش ۲۰/۱۵درصد سالانه می‌باشد. در حالی که در طی هشت ماه نخست سال‌جاری تولید محصولات فولادی این کشور بالغ بر ۹۶/۲۹۸میلیون تن شد. تولید ماه آگوست ۹/۳۸میلیون تن بود که ۶/۱۶درصد بیشتر از سال ۲۰۰۵ است.

تولید فولادخام در هشت ماه ابتدای سال به ۵۰/۲۷۲میلیون تن رسید که یک افزایش سالانه ۶/۱۸درصدی دارد. تولید فولادخام ماه آگوست با ۱۷درصد افزایش سالانه به ۷/۳۶میلیون تن رسید. از ژانویه تا آگوست ۲۰۰۶ چین ۶۴/۲۶۲میلیون تن آهن تولید کرد که ۹/۲۰درصد افزایش سالانه داشت.

در ماه آگوست نیز ۷۸/۳۴میلیون تن داشت که ۸/۲۰درصد بیشتر از سال قبل است. از ژانویه تا آگوست چین ۹۲/۴ دستگاه ماشین تولید کرد که یک افزایش ۱/۲۴درصدی نسبت به سال قبل داشت. در ماه آگوست تولید ماشین با ۳/۱۳درصد افزایش به ۱۰۰/۵۳۴ دستگاه رسید.