در هفته گذشته (هشتم لغایت دوازدهم مهر ماه) در بورس فلزات تهران جمعا ۸۴‌هزار و ۴۵۰‌تن انواع فولاد، مس، آلومینیوم، روی و کنسانتره مولیبدن به ارزش ۶۸۵‌میلیارد و ۵۳۴‌میلیون و ۸۹۰‌هزار ریال دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل از آن، از لحاظ حجم ۱۴‌درصد و از نظر ارزش یک‌‌درصد افزایش نشان می‌دهد.

این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی ۸۰‌هزار و ۳۲۰‌تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۴۵۸‌میلیارد و ۴۱۳‌میلیون و ۱۴۰‌هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۰/۹۵ و ۸۷/۶۶‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. در گروه محصولات مسی نیز ۲‌هزار و ۲۰‌تن انواع محصولات مس، به ارزش ۱۴۴‌میلیارد و ۹۷۹‌میلیون و ۱۰۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۰/۲ و ۱۵/۲۱‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. همچنین یک‌هزار و ۹۶۰‌تن از انواع محصولات آلومینیومی به ارزش ۵۳میلیارد و ۵۶۵‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۲/۲ و ۸۱/۷‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

براساس این گزارش در هفته مورد بررسی در گروه کنسانتره مولیبدن نیز، ۱۳۰‌تن سولفور مولیبدن به ارزش ۲۷میلیارد و ۹۳۳‌میلیون و ۶۵۰‌هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۵/۰ و ۰۸/۴‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد. در گروه محصولات روی نیز در این هفته ۲۰‌تن شمش روی به ارزش ۶۴۴‌میلیون ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۰۳/۰ و ۰۹/۰‌درصد از معاملات را به خود اختصاص داد. بر اساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۷۸‌هزار و ۵۸۰‌تن به ارزش ۴۴۹‌میلیارد و ۲۹۵‌میلیون و ۴۰۰‌هزار ریال به صورت سلف و ۵‌هزار و ۸۷۰‌تن به ارزش ۲۳۶‌میلیارد و ۲۳۹‌میلیون و ۴۹۰‌هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.

این گزارش می‌افزاید، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۰۸‌هزار و ۲۱۰‌تن عرضه و در مقابل ۱۹۹‌هزار و ۲۵۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.