در دوره ۶ ماهه سال‌جاری (فروردین لغایت شهریور‌ماه)، جمعا ۲میلیون و ۶۵۳هزار و ۳۹۰ تن انواع فولاد، آلومینیوم، مس، روی، کنسانتره فلزات گرانبها و مولیبدن به ارزش ۱۷تریلیون و ۵۴۷میلیارد و ۵۵۲میلیون و ۴۰۰هزار ریال در بورس فلزات تهران دادوستد شد. به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی بورس فلزات تهران، آمار معاملات انجام شده در نیمه اول سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر ارزش ۴۱درصد افزایش و از لحاظ وزن یک‌درصد کاهش را نشان می‌دهد. این گزارش حاکی است، در دوره مورد بررسی جمعا ۲میلیون و ۵۶۶هزار و ۲۴۰ تن انواع محصولات فولادی به ارزش ۱۲تریلیون و ۸۱۱میلیارد و ۴۶۳میلیون و ۹۴۰هزار ریال معامله شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۷۲/۹۶ و ۰۱/۷۳درصد از کل بازار را در این دوره به خود اختصاص داده و در جایگاه اول قرار داشته است و نسبت به شش ماهه اول سال گذشته از لحاظ ارزش ۲۳درصد افزایش داشته و از لحاظ وزن با ۲درصد کاهش روبه‌رو بوده است.

در گروه محصولات مسی نیز جمعا ۴۳هزار و ۵۸۰ تن انواع مس به ارزش ۳تریلیون و ۴۵میلیارد و ۳۶۰میلیون و ۸۲۰هزار ریال دادوستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۶۴/۱ و ۳۶/۱۷درصد از کل بازار را در بر گرفته و در جایگاه دوم این بازار قرارداشته است. ضمنا میزان معاملات محصولات مسی در دوره مذکور نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۵درصد کاهش و از نظر ارزش ۹۹درصد افزایش داشته است.

همچنین بررسی‌های اداره آمار و ارزیابی عملکرد بورس فلزات تهران حاکی از آن است که پس از فولاد و مس، محصولات آلومینیومی قرار داشته که جمعا با معامله ۴۰هزار و ۴۶۰ تن به ارزش یک‌تریلیون و ۱۰۷میلیارد و ۱۱۳میلیون و ۷۸۰هزار ریال، از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۵۲/۱ و ۳۱/۶درصد از کل معاملات بورس را به خود اختصاص داده است. شایان ذکر است، میزان معاملات محصولات آلومینیومی در شش ماهه امسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب با ۵۳ و ۱۳۴درصد افزایش نسبت به دوره مشابه در سال قبل روبه‌رو شده است. در گروه کنسانتره مولیبدن نیز جمعا ۲هزار و ۳۴۰ تن سولفور مولیبدن به ارزش ۴۷۳میلیارد و ۶۷۱میلیون و ۸۶۰هزار ریال دادوستد شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۰۹/۰ و ۷۰/۲درصد از کل معاملات بورس را در دوره مذکور شامل شده است.