حق خرید مس در اروپا نشانه‌هایی از افزایش قیمت را نشان می‌دهد. هر چند به دلیل نگرانی خریداران از تامین نیارهایشان در ماه سپتامبر، تعداد معاملات اندک است اما حق خرید مس در اروپا همچنان به قیمت ۱۴۰- ۱۲۵دلار در هر تن بر مبنای سیف (Cif) روتردام دست به دست می‌شود. به گفته معامله گران بازار، با بازگشت خریداران از تعطیلات، قیمت آنها افزایش خواهد یافت.

یکی از معامله‌گران لندنی گفت: مصرف‌کنندگان اصلی مس یعنی تولیدکنندگان، به دلیل تعطیلات تابستانی فعالیت نمی‌کنند، اما بعضی از آنها در حال حاضر به دنبال مس برای ماه سپتامبر که به سرکار باز می‌گردند، هستند.

به گزارش شرکت ملی مس ایران به نقل از متال بولتن، کارشناسان می‌گویند: با توجه به ذخیره اندک ۱۰۰هزار تنی انبارهای بازار فلزات لندن که تنها برای مصرف دو روز جهان کفایت می‌کنند، خریداران به شدت نگران دسترسی به مس در آینده هستند. تهدید به اعتصاب در معدن اسکوندیدا، بزرگترین معدن مس شیلی، موجب تشدید این نگرانی‌ها شده است. کارگران اتحادیه در معدن اسکوندیدا با رد پیشنهاد افزایش سه‌درصدی دستمزدها از سوی مالکان معدن، راه را برای آغاز اعتصاب در هفتم اوت هموار کردند.

از این معدن به طور معمول سالانه حدود ۳/۱میلیون تن مس استخراج می‌شود. از سوی دیگر، سرنوشت کارخانه چوکویی کاتاما متعلق به شرکت بزرگ کورپوراسیون ناسیونال دل کوبرد شیلی (Codelco) نیز که به دلیل ریزش صخره تولیدش متوقف شده است، در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بررسی این حادثه همچنان ادامه دارد و این در حالی است که طبق گزارش‌ها، تعمیر و شروع به کار مجدد حداقل یک ماه به طول خواهد انجامید.