صادرکنندگان بیلت ترکیه‌ای در حال حاضر از قیمت‌های معاملاتی اخیر تا ۴۴۱-۴۳۷ دلار فوب گزارش می‌دهند که از سوی تجار اروپایی تایید شده است. به گزارش سیمافلز، این پدیده نشانگر یک رشد بارز طی چند هفته اخیر می‌باشد. اما صادرکنندگان ظرف چند هفته گذشته خواستار یک رقم ۴۵۵-۴۵۰ دلار فوب بوده‌اند، به گونه‌ای که یکی از تولیدکنندگان اکنون برای صادرات یک محموله بیلت به خاورمیانه خواستار یک قیمت ۴۶۵-۴۶۰ دلاری است، هر چند که هنوز معامله‌ای با این نرخ صورت نگرفته است. قیمت‌های صادرات بیلت ترکیه‌ای به صورت فوب در ماه ژوئن ۴۶۰-۴۴۰ دلار، در ماه جولای ۴۴۵-۴۳۵ دلار و در ماه آگوست ۴۲۰-۴۰۵ دلار بوده است. این رقم اکنون ۴۴۰-۴۲۰ دلار است و پیش‌بینی می‌شود که در ماه آینده یعنی اکتبر به ۴۴۵-۴۳۰ دلار هم رشد پیدا کند.

در بازار صادرات آرماتور، یک تولیدکننده ترکیه‌ای می‌گوید که معامله چندان زیادی صورت نمی‌گیرد. به هر حال قیمت‌ها نسبت به ده روز پیش از ۵۲۰ دلار فوب به۵۳۰-۵۲۵ دلار فوب افزایش یافته‌اند. احتمالا علت این افزایش مربوط به رشد پی در پی قیمت‌های اخیر آهن قراضه می‌شود.یک تاجر اروپایی همچنین رقم ۵۳۰-۵۲۵ دلار فوب را برای صادرات کنونی میلگرد آجدار پیشنهاد می‌دهد و معتقد است که طی چند روز گذشته به‌علت بازگشت مجدد خریداران به صحنه بازار پس از تعطیلات تابستانی، این قیمت ۲۰ دلار در تن اوج پیدا کرده است. اواسط آگوست قیمت‌های آرماتور در سطح ۵۰۰-۴۹۰ دلار فوب باقی ماند.

بالاترین سطح این قیمت پیشنهادی فقط در اروپا مورد پذیرش قرار می‌گیرد. در این قاره سطوح ذخایر پس از تعطیلات تابستانی به حداقل رسیده است. ایالات متحده نیز پس از یک ماه تخلیه انبارها مجددا به سوی بازار بازگشته و سعی دارد برای نوامبر پیش‌خرید کند.

در بازار داخلی ترکیه، قیمت‌های بیلت حدود ۴۵۰-۴۴۵ دلار در تن به صورت تحویل کف کارخانه (EXW) است، به‌گونه‌ای که شرکت کارابوک (Karabuk) اخیرا محصول خود را با همین شرایط به قیمت ۴۵۵ دلار فروخت. محصول کمتری نسبت به سابق در بازار وجود دارد، چراکه بخش عمده‌ای از این بیلت‌ها به میلگرد آجدار تبدیل می‌شوند که قیمت‌های آن به ۵۳۰ دلار در تن به صورت تحویل کف کارخانه رشد پیدا کرده است.