هدف استراتژیک شرکت فولادمبارکه تولید محصولات ویژه است. مرتضی طلایی، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، با بیان این مطلب افزود: با تلاش و جدیت تمام همکاران در شهریور ماه سال‌جاری همه واحدها از برنامه واقعی خود جلوتر و به یک رکورد جدید دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری موج، وی تولید در واحدهای فولادسازی، ریخته گری، نورد گرم، قلع‌اندود، گالوانیزه و رنگی را به ترتیب ۳۸۸، ۳۷۸، ۴۸۵ و ۵‌هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: در شهریور ماه سال‌جاری همچنین ۴۲‌هزار تن محصول حمل شده که بخشی از آن را محصولات ویژه در برداشته است.

طلایی با اشاره به اینکه با اجرای طرح های توسعه زیر سقف و در دست اجرا، علاوه بر تولید فعلی گندله به ۶۰۰‌هزار تن گندله دیگر نیاز داریم، تاکید کرد: با پیوستن فولاد سبا، اجرای طرح شهید خرازی و دیگر توسعه‌های زیر سقف شرکت در سال نیاز به ۵/۶میلیون تن گندله داریم که در این صورت باید اصلاحات لازم در واحد گندله‌سازی انجام پذیرد که با این حرکت سالانه حدود ۷۲‌میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل خواهد شد.

معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه از فروش ۸۰‌هزار تن محصولات تولید شده در فولاد سبا از زمان پیوستن به فولاد مبارکه طی سه‌ماه دوم سال‌جاری خبر داد و گفت: مشکل مواد اولیه و نقدینگی در فولاد سبا بر طرف و در حال اجرای نظام های موجود مبارکه در سبا می‌باشیم و امید می‌رود هر‌چند از لحاظ موقعیت از ما فاصله دارد، ولی طرح‌های اجرایی در فولاد مبارکه آنجا هم پیاده و روز به‌روز شاهد تولیدات بیشتر و موفقیت آن باشیم.