به نظر می‌رسد که تعدادی از خریداران طی ده روز گذشته با یک افزایش قیمت ۲۰ دلاری برای صادرات هر تن آرماتور و سیم مفتول از کشورهای مشترک‌المنافع موافقت کرده‌اند. به گزارش سیمافلز، تجار می‌گویند: «بازار خاورمیانه و بازار داخلی روسیه در حال حاضر بسیار پر رونق به نظر می‌رسند. گفته می‌شود افزایش ۲۰-۱۵ دلاری اخیر قیمت‌های بیلت و قراضه و پایان بسیاری از تعطیلات به تقویت این بازارها کمک کرده است». در حال حاضر آرماتورهای تولید اکتبر به قیمت ۴۶۵-۴۵۵ دلار فوب دریای سیاه به خاورمیانه،

شمال آفریقا و سایر بازارهای کشورهای ثالث هم برای محصول روسی و هم اوکراینی فروخته می‌شوند. شرکت لیپاجاس (Liepajas) لیتوانی حدود ۴۰هزار تن به اروپای شمالی، اسکاندیناوی و انگلیس به قیمت ۴۷۰-۴۶۰ یورو در تن به صورت تحویل در مرز (DAF) فروخته است. شرکت بلاروس استیل نیز همین مقدار محصول را با قیمتی مشابه به اروپای مرکزی و اسکاندیناوی فروخته است.

تقاضا داخلی روسیه برای آرماتور که هنوز هم پر رونق است، در حال حاضر ظاهرا حجم بالایی از محصولات آرماتور کریوی رای اوکراین را به خود جذب می‌کند، چرا که این شرکت بازار الجزایر را هنگامی‌که یک تخفیف مالیات ۱۵درصدی برای محصولات فولاد اروپایی اعمال شد، عملا از دست داد. در روسیه تقاضا بسیار قوی شده است به گونه‌ای که این شرکت اوکراینی (تحت مالکیت میتال) حجم محموله‌های کشتیرانی خود به سایر خریداران را به نفع بازار روسیه کاهش داده است.

شرکت مولدوا استیل- که با مقامات اوکراینی و مولداویایی در خصوص حمل و نقل ریلی مشکل پیدا کرده است- اکنون برای آرماتور و سیم‌مفتول‌های خود خواستار یک رقم ۵۴۰-۵۲۰ دلاری به‌صورت فوب دریای سیاه است- اما این قیمت غیر معقولانه و غیر عملی توصیف شده است. بسیاری از تجار غربی به‌خاطر این قیمت درخواستی و نیز مشکل تضمین حمل و نقل، هیچ خریدی از این شرکت نمی کنند.

ضمنا سه بازار اصلی آرماتور ایالات متحده، اروپا و خاور‌دور هنوز هم دچار ضعف هستند. با نزدیکتر شدن به ماه رمضان و اتمام تدریجی فصل ساخت‌وساز در روسیه، می‌توان شاهد سیر نزولی قیمت این محصول بود.