قیمت‌های داخلی فولاد چین طی یک هفته اخیر به علت رشد تقاضا به‌دنبال یک تابستان طولانی و راکد، اکنون از یک روند صعودی آرام ولی پیوسته‌ای برخوردار شده است. به گزارش سیمافلز به نقل از متال بولتن قیمت‌های تمام محصولات شاخص طی هفته اخیر بین یک تا سه درصد افزایش داشته است. به گونه ای که در بخش محصولات طویل ساختمانی شاهد بیشترین افزایش قیمت بوده‌ایم. در بازار پر رونق جنوب چین، آرماتور در حال حاضر به قیمت ۳۴۰۰-۳۲۷۰یوآن (۴۲۶ دلار) در تن فروخته می‌شود که ۵۰یوآن بالاتر از هفته گذشته است، در حالی که قیمت‌های سیم مفتول هم در شرق و هم در جنوب این کشور با یک جهش یکصدیوآنی به ۳۳۰۰یوآن در تن رسیده است.

قیمت‌های محصولات ورقی شاهد کمترین افزایش بود، به گونه ای که قیمت‌های کلاف گرم در جنوب چین با ۳۰‌یوآن افزایش به

۴۲۳۰-۳۸۵۰‌یوآن در تن رسید، در حالی که کلاف سرد حدود ۵۰‌یوآن رشد داشت و در سراسر این کشور به ۴۸۰۰‌یوآن رسید.

با خنک تر شدن هوا فعالیت‌های ساخت و ساز به حالت نرمال خود باز می‌گردد و در نتیجه تقاضا برای سیم مفتول و آرماتور در هفته‌های آینده احتمالا با آهنگ سریعتری نسبت به محصولات ورقی افزایش خواهد یافت. از اواخر آگوست تا کنون ذخائر فولاد ساختمانی در پکن به ۱۶۸۳۰۰تن تقلیل یافته است که پایین‌ترین سطح ممکن می‌باشد، به گونه‌ای که آرماتورهای ۲۵-۱۶میلیمتری با کمبود عرضه مواجهند.

ظرفیت تولید برای محصولات ورقی به‌ویژه کلاف گرم امسال به شدت توسعه پیدا کرده است، در نتیجه بعید است در آینده نزدیک شاهد اوجگیری قیمت‌ها باشیم. پیش‌بینی می‌شود ظرفیت کلاف گرم در سال جاری ۲۳‌میلیون تن و در سال ۲۰۰۷ حدود ۲۰‌میلیون تن دیگر افزایش یابد، البته این رقم در سال ۲۰۰۵ تنها ۱۸‌میلیون تن بود.

رشد قیمت‌های داخلی چین تاثیر اندکی بر روی بازار صادرات طی یک هفته اخیر داشته است، چرا که مشتریان خارجی در برابر هرگونه افزایشی از خود مقاومت نشان می‌دهند. کلاف گرم هنوز هم به قیمت ۵۰۰-۴۷۰‌دلار فوب و بیلت به قیمت ۳۸۰-۳۷۰‌دلار فوب فروخته می‌شوند.