در راستای پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی جهان و امکان مهار تقاضا برای فلزات صنعتی، مس توانست قیمت سایر فلزات بورس لندن را به دنبال خود پایین بکشد. شاخص ترکیبی ممتاز اقتصادی سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) برای ۲۳ کشور جهان در ماه جولای به ۵/۱۰۹ واحد سقوط کرد. این سازمان در گزارش هشتم سپتامبر خود ضمن اشاره به این مطلب گفت: این رقم از ماه مارس تا آن زمان پایین‌ترین نرخ محسوب می‌شود که ۳ دهم واحد پایین‌تر از نرخ ژوئن می‌باشد. مس در پروژه‌ها‌ی ساخت و ساز و نیز صنایعی مثل حمل و نقل و انرژی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به گزارش سیمافلز، به نقل از متال بولتن، یک تحلیلگر فلزات در موسسه تحقیقاتی BNP لندن طی مصاحبه‌ای گفت: «رشد تقاضا برای فلزات به هنگام آغاز بهبود عرضه، متعادل خواهد گردید. ظرف یک یا چند ماه آینده به اعتقاد من قیمت‌ها پایین‌تر خواهند آمد.» مس برای تحویل سه ماهه در بورس فلزات لندن با یک سقوط ۹۰‌دلار‌ی و یا ۲/۱‌درصدی در روز دوشنبه ساعت ۹:۳۳ دقیقه به وقت محلی به ۷۷۳۰‌دلار‌ کاهش یافت. این فلز سرخ از ابتدای سال تا کنون ۷۶‌درصد رشد قیمت داشته است و در یازدهم مه نیز به اوج خود یعنی ۸۸۰۰‌دلار ‌در تن رسید.

آلومینیوم ۳۰‌دلار‌ یا ۱/۱‌درصد کاهش قیمت داشت و به ۲۶۰۷‌دلار‌ رسید، ضمن اینکه نیکل پس از یک سقوط ۱۰۰‌دلار‌ی یا ۴/۰‌درصدی به ۲۷۹۰۰‌دلار‌ رسید. سرب فقط ۱۰‌دلار‌ تنزل پیدا کرد و به ۱۳۲۵‌دلار‌ رسید و حال آنکه قیمت قلع بدون تغییر در سطح ۹۱۵۰‌دلار‌ ثابت ماند.

تولید صنعتی در فرانسه، سومین اقتصاد بزرگ اروپا، در ماه جولای حدود ۳/۱‌درصد نسبت به ژوئن سقوط پیدا کرد که دومین کاهش ماهانه در سال جاری محسوب می‌شود. پیش از این اقتصاددانان یک رشد ۳/۰‌درصدی را برای این کشور پیش‌بینی کرده بودند.

تداوم روند نزولی قیمت‌های فلزات پایه موجب کاهش ارزش سهام معدن‌کاران گردیده است. سهام شرکت معدنی بی‌اچ‌پی (BHP) به‌عنوان بزرگ‌ترین معدنکار جهان، بیش از ۷/۳‌درصد در لندن سقوط داشت. شرکت آنگلوامریکن، دومین معدنکار بزرگ، شاهد یک سقوط ۴/۴‌درصدی بوده است. کاهش متوالی قیمت‌های مس ممکن است محدود گردد، زیرا ذخائر فعلی بورس فلزات لندن معادل مصرف سه روز جهان است. ذخائر تحت نظارت بورس لندن طبق گزارش روزانه این بورس ۳۶۲۵ تن و یا ۹/۲‌درصد تنزل پیدا کرد و به ۱۲۱ هزار و ۵۲۵ تن رسید. از بیستم ژوئن تا کنون این بالاترین سقوط روزانه محسوب می‌شود.