گروه بورس فلزات - طی هفته گذشته قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی با نوسان روبه‌رو بود، به گونه‌ای که قیمت میلگرد افزایش و در مقابل قیمت تیرآهن کاهش یافت.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، طی هفته گذشته میلگرد در بازار غیررسمی شاهد افزایش قیمت بود به گونه‌ای که میلگرد ۱۰آجدار شاخه اردبیل با افزایش ۵تومانی در هر کیلو از ۶۴۵تومان به ۶۵۰تومان رسید.

بر اساس این گزارش، در مدت یادشده میلگرد 12آجدار اردبیل نیز با افزایش قیمت 5تومانی در هر کیلو از 640تومان در ابتدای هفته به 645تومان در پایان هفته گذشته رسید. در این مدت، میلگرد 14 تا 25 نیز با افزایش قیمت یک تومانی در هر کیلو بین 645تومان تا 646تومان عرضه شدند.
این گزارش می‌افزاید: طی هفته گذشته سبد تیرآهن ریز و درشت نیز با کاهش قیمت روبه‌رو بودند به گونه‌ای که سبد تیرآهن درشت بیشترین کاهش قیمت را به خود اختصاص داده بود. در مدت یادشده هر شاخه تیرآهن ۲۰ در پایان هفته گذشته ۵هزار و ۹۰۰تومان نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت و از ۲۶۶هزار تومان به ۲۶۰هزار و ۱۰۰تومان عرضه شد.
در این مدت، هر شاخه تیرآهن 22 و 24 نیز با کاهش قیمت 7هزار و 9هزار تومانی به ترتیب به قیمت 270هزار تومان و 339هزار تومان رسید.
طی هفته گذشته، هر شاخه تیرآهن ۲۷ با کاهش قیمت ۲۱هزار تومانی روبه‌رو شد به گونه‌ای که از ۴۶۷هزار تومان در شنبه هفته گذشته به ۴۴۶هزار تومان در پنجشنبه همان هفته رسید. براساس پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، همواره در بازار شاهد کاهش قیمت تیرآهن و افزایش قیمت میلگرد هستیم. برای کنترل و مهار قیمت میلگرد طی روزها و هفته‌های آینده باید تدابیر لازم از سوی مسوولان ذی‌ربط اتخاذ شود.