رکوردی جدید در مبادلات بورس فلزات

گروه بورس فلزات- بورس فلزات تهران روز گذشته رکورد گذشته خود را شکست و با مبادله بیش از هزار و یکصد و دو میلیارد ریال انواع فلز رکورد جدید ثبت کرد. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، روز گذشته در تالار مبادلاتی بورس فلزات تهران دو فلز آلومینیوم و ورق مورد مبادله قرار گرفت.

بنابر این گزارش روز گذشته ۳۰۰تن شمش خالص ۱۰۰۰ پوندی محصول شرکت ایرالکو با نرخ ۲۷هزار و ۵۰۰ریال مورد مبادله قرار گرفت.

همچنین ۵۰تن نیز محصول بیلت این شرکت توسط متقاضیان خریداری شدو محصولات شرکت آلومینیوم ایران طی مبادلات سه هفته گذشته شمش هر کیلو ۳۳۰تومان و بیلت هر کیلو ۳۰۰تومان کاهش یافت.

بر اساس این گزارش روز گذشته فولاد مبارکه تمامی کسری عرضه‌های گذشته خود را جبران کرد و با عرضه ۱۲هزار و ۳۰۰تن ورق گرم A و ۱۵هزار و ۷۵۰تن ورق گرم C پاسخ تمام تقاضاهای مطرح شده خود را داد.

همچنین قیمت محصول ورق از سوی شرکت فولاد مبارکه روز گذشته تغییر آنچنانی نداشت و پیش‌بینی می‌شود با عرضه متناسب این محصول قیمت ورق در بازار متعادل شود.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، در روز سه شنبه مورخ ۲۹/۰۳/۱۳۸۶ در بورس فلزات تهران، جمعا ۱۶۴‌هزار و ۳۰ تن انواع فولاد و آلومینیوم به ارزش یک تریلیون و ۱۰۴‌میلیارد و ۵۴۵‌میلیون و ۵۹۰‌هزار ریال داد‌وستد شد. با توجه به اینکه بالاترین رقم معاملات روزانه در بورس فلزات پیش از این در بهمن ماه سال گذشته حدود ۹۷۸میلیارد ریال ثبت شده بود، لذا میزان معاملات در روز سه‌شنبه حاکی از ثبت یک رکورد جدید در آمار معاملات روزانه بورس فلزات از زمان راه اندازی تا‌کنون است.

بر اساس این گزارش، تالار بورس فلزات تهران در روز سه شنبه شاهد جمعا ۱۶۵‌هزار و ۲۵۰ تن عرضه و در مقابل ۱۹۲‌هزار و ۳۶۰ تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.

این گزارش حاکی است، در روز سه شنبه در گروه محصولات فولاد، ۱۶۳هزار و ۱۵۰ انواع محصولات فولادی در ۱۶رینگ معاملاتی جداگانه به ارزش یک‌تریلیون و ۷۷‌میلیارد و ۱۹۳‌میلیون و ۸۹۰‌هزار ریال به صورت نقدی و سلف داد و ستد شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۴۶/۹۹ و ۵۲/۹۷‌درصد از کل و بازار را در این روز به خود اختصاص داد.

همچنین در این روز مقدار ۸۸۰ تن آلومینیوم در ۵ رینگ معاملاتی به ارزش ۲۵‌میلیارد و ۳۵۱‌میلیون و ۷۰۰‌هزار ریال به صورت نقدی معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۵۴/۰ و ۴۸/۲‌درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.

بر اساس این گزارش در روز سه‌شنبه در گروه محصولات مس، کنسانتره و روی هیچگونه عرضه‌ای صورت نگرفت.