معدن و توسعه: پس از آنکه کنسانتره مصرفی Birla Copper هندوستان به علت تاخیر در ارسال محموله به اتمام رسید، مسوولان شرکت مجبور شدند کارخانه ذوب ۵۰۰‌هزار تنی خود را در Dahej به‌ منظور انجام تعمیر و نگهداری تعطیل کنند. انتظار می‌رود فعالیت کارخانه مجددا به ‌زودی آغاز شود. بنا به اظهارنظر منابع نزدیک به شرکت، تصمیم اخیر مبنی بر تسریع در انجام تعمیر و نگهداری کارخانه در پی تاخیر حمل ۴۵ تن کنسانتره مس از استرالیا اتخاذ شد. در اثر این رویداد، کارخانه Birla به مدت دو روز بدون خوراک باقی ماند.

منابع تجاری اعلام کرده‌اند که احتمالا کوره فلاش Flash Outokumpu متعلق به این شرکت نیز با تعطیلی موقت روبه‌رو شود.

Birla که یکی از واحدهای متعلق به صنایع Hindalco است به علت مشکلات مالی انتهای سال شرکت و به علت هزینه‌های مرتبط با تهیه فهرست کالای موجود، از ذخایر اندکی برخوردار است.

یکی از بازرگانان می‌گوید: جای تعجب دارد، همه تصور می‌کردند شرکت از موجودی کالای بسیار زیادی برخوردار باشد، آنگاه ناگهان اعلام می‌کنند که قصد دارند به تعمیر و نگهداری بپردازند. تاخیر در ارسال محموله‌ها و هزینه بالای حمل کالا سبب شده شرکت با حجم پایینی از ذخایر قابل دسترس به فعالیت بپردازد. Birla قصد ندارد کمبود خود را در بازار تهیه کند و گفته می‌شود که به فرآوری کنسانتره با هزینه ذوب/تصفیه (RC/TC) پایین‌تر از ۵۰‌دلار در هر تن ۵‌سنت در هر پوند اقدام نخواهد کرد. RC/TC مس در بازار با توجه به هجوم برخی از بازرگانان به بازار و احتمال ورود مجدد کارخانه‌های ذوب چین به تدریج رو به کاهش است و در حدود ۳۰‌دلار/ تن و ۳‌سنت/ پوند قرار گرفته است.

یکی دیگر از تجار می‌گوید: سال مالی در حال پایان یافتن است و موجودی شرکت‌ها در پایین‌ترین سطح ممکن قرار دارد. در نتیجه، تاخیر کشتی خطر بزرگی به حساب می‌آید. با این حال، این مسئله نمی‌تواند تاثیری بر بازار داشته باشد، چرا که Birla برای تامین احتیاجات خود وارد بازار نشده است.

فشارهای موجود در بازار کنسانتره مس در نیمه دوم سال به علت کاهش مواد و توسعه واحدهای ذوب فلز در چین بیشتر خواهد شد. گروه Aditya Birla به تازگی سهام خود در شرکت صنایع Hindalco را با ۸‌درصد افزایش به ۳۵‌درصد رسانید و از برنامه این شرکت هندی برای کسب سهام تولیدکننده رول آلومینیومی ایالات متحده به نام Novelis پیشی گرفت.