بورس فلزات در مورد شیوه معامله کالا اطلاع‌رسانی کند
گروه بورس فلزات- تصمیم اخیر کارگزار فروشنده شرکت فولاد مبارکه در خصوص ادغام تعدادی از نمادهای قبلی و تنظیم مجدد جداول نمادها به همراه اضافه نرخ‌های مرتبط با عرض و ضخامت ورق‌های عرضه‌شده، واکنش برخی از تولیدکنندگان فولاد را به همراه داشت.

امیر کاوه، دبیر سندیکای لوله و پروفیل در گفت‌وگو با دنیای اقتصاد گفت: با توجه به اعمال تغییرات عمده در نمادها و اثر احتمالی استانداردهای کالا در بورس، مستلزم افشاگری به موقع از طرف بورس فلزات است به نحوی که حداقل این اطمینان حاصل شود که به معامله‌گران و مشتریان فرصت کافی برای اطلاع‌رسانی و تطبیق با شرایط جدید داده شود.
وی افزود: شیوه جدید فروش محدود به دو گروه شده است گروه اول HA که منظور ورق‌های با ضخامت 2میلیمتر و عرض‌های 1000-1250 و گروه دوم به نام HC که ورق‌های با ضخامت 5 و 6 و عرض‌های 1300-1450 شامل می‌شود و قیمت نمادهای دیگر از 2/1 تا 16میلیمتر را می‌بایست براساس جدول هزینه‌های ابعادی محاسبه کرد. (مطابق جدول)
کاوه در ادامه اظهار داشت: عدم تفکیک محصولات و ادغام ده‌ها گروه در یکدیگر بازار بورس فلزات را از شفافیت دور کرده است و در روش جدید در صورت کمبود در گروه‌های دیگر (B و C و D) و افزایش قیمت‌ها، برای هر کدام از گروه‌های ناگزیر افزایش قیمت در دیگر گروه‌ها را نیز خواهیم داشت. وی افزود: در بورس خرید برای تولیدکنندگان لوله و پروفیل مانند اشخاص متفرقه بوده و برای تولیدکنندگان هیچ‌گونه مزیتی قائل نشده‌اند.