آهن آلات وارداتی استاندارد است

خبرگزاری موج - وزارت بازرگانی برای ساخت پروژه‌های عمرانی هیچ نوع آهن آلات غیر استانداردی را وارد کشور نکرده است . سید‌مسعود‌میر کاظمی وزیر بازرگانی، در خصوص واردات آهن آلات غیر استاندارد از سوی وزارت بازرگانی به کشور با اعلام این مطلب افزود: آهن آلاتی را که وزارت بازرگانی وارد کرده جزء استانداردترین آهن آلات وارداتی به کشور است.

وی در خصوص گفته‌های رییس اتحادیه آهن‌فروشان مبنی بر اینکه تزریق ۵/۱میلیون تنی آهن آلات وارداتی از سوی وزارت بازرگانی به بدنه بازار موجب احتکار و بی ثباتی در بازار شده است، اظهار داشت: از طرف دولت حتی یک‌کیلو‌گرم آهن وارد کشور نشده که بخواهیم آن را به بازار تزریق کنیم.

«میرکاظمی » در ادامه افزود : سرازیر شدن تقاضای سازمان‌های دولتی پس از دریافت بودجه برای خرید آهن، مسکن، زمین و ... موجب گرانی و احتکار در بازار می‌شود که با همکاری وزارت آموزش و پرورش و وزارت صنایع و معادن تلاش داشته‌ایم تا آهن مورد نیاز سازمان‌های دولتی در داخل تولید شود.

وزیر بازرگانی با اشاره به ایجاد تقاضاهای کاذب در بورس که زمینه افزایش نرخ و احتکار آهن را فراهم آورده بود، تصریح کرد: وزارت بازرگانی با پرداخت ۱۰‌درصد ارزش معاملات به‌صورت نقدی و استقرار سازمان حمایت از مصرف کننده به منظو‌ر اینکه آهن مستقیم در اختیار مصرف کننده واقعی قرار بگیرد، این تقاضای کاذب را از میان برده و موجب تعادل و ثبات نرخ دربازار شده است.