گروه بورس‌‌فلزات- دیروز قیمت آهن‌آلات در بازار غیررسمی باز هم افزایش داشت.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، دیروز آهن در بازار غیررسمی دوباره افزایش قیمت را تجربه کرد به گونه‌ای که قیمت میلگرد ۸ آجدار کلاف با افزایش ۵۰ریالی در هر کیلو مواجه و معادل ۶هزار و ۵۵۰ریال بود.

براساس این گزارش، در مدت یاد شده میلگرد 14 تا 25 آجدار نیز با افزایش قیمت 10 تا 40ریالی در هر کیلو روبه‌رو بود به گونه‌ای که هر کیلو میلگرد 14 آجدار به قیمت 6هزار و 490ریال، هر کیلو میلگرد 16، 18، 20 به قیمت 6هزار و 470ریال و هر کیلو میلگرد 22 و 25 آجدار نیز به 6هزار و 450ریال رسید.
در این مدت، قیمت تیرآهن نیز در بازار غیررسمی با نوسان روبه‌رو بود به طوری که هر شاخه تیرآهن ۱۴ با ۵هزار ریال افزایش به قیمت یک میلیون و ۷۵۰هزار ریال عرضه شد.
دیروز هر شاخه تیرآهن 16 بدون نوسان به قیمت یک میلیون و 435هزار ریال و هر شاخه تیرآهن 18 با کاهش قیمت 5هزار ریالی معادل یک‌میلیون و 930هزار ‌ریال بود.
همچنین در روز گذشته هر شاخه تیرآهن ۲۰ و ۲۲ با افزایش قیمت ۵۰هزار ریالی و ۲۰هزار ریالی به ترتیب با قیمت ۲میلیون و ۶۸۰هزار ریال و ۲میلیون و ۸۰۰هزار ریال عرضه شدند.
این گزارش می‌افزاید: در این مدت هر شاخه تیرآهن 24 با کاهش 10هزار ریالی به قیمت 3میلیون و 510هزار ریال رسید.
این گزارش حاکی است، دیروز هر شاخه تیرآهن ۲۷ نیز با افزایش قیمت روبه‌رو بود به گونه‌ای که این نوع از تیرآهن با افزایش قیمت ۵۰هزار ریالی به قیمت ۴میلیون و ۹۰۰هزار ریال عرضه شد.
براساس پیش‌بینی فعالان بازار آهن، به علت تعطیلات هفته گذشته میزان تقاضا در هفته جاری با افزایش روبه‌رو خواهد شد که این افزایش تقاضا سیر صعودی قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.
این گزارش می‌افزاید: چنانچه ذوب‌‌آهن اصفهان و کارخانه‌های تولیدکننده داخلی با ارائه متنوع کالا به بازار قیمت‌ها را کنترل نکنند شاهد سیر صعودی قیمت میلگرد و تیرآهن در بازار خواهیم بود.
به اعتقاد فعالان بازار آهن، در صورت افزایش قیمت بنزین، هزینه حمل نیز با افزایش روبه‌رو خواهد شد که این امر افزایش قیمت آهن‌آلات را به دنبال دارد.