گروه بورس ‌‌فلزات- در 13خرداد ماه جاری قیمت انواع ورق گرم عرضه شده در بورس ‌‌فلزات با افزایش روبه‌رو بود.
به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد در تاریخ ۱۳خرداد ماه جاری پنج‌هزار تن ورق گرم A با ضخامت ۲‌میلی‌متر به صورت سلف و تاریخ تحویل ۳۱مرداد ماه ۸۶ به ارزش ۳۳میلیارد و ۶۶۵میلیون و ۲۰۰هزار ریال در بورس‌‌فلزات عرضه شد که نسبت به آخرین عرضه آن کیلویی ۲۲۱ریال افزایش قیمت یافت.

براساس این گزارش، در مدت یاد شده همچنین 10هزار تن ورق گرم B,C و D به صورت سلف تاریخ تحویل 31مرداد سال 86 به ارزش 63میلیارد و 225میلیون و 500هزار ریال عرضه شد که نسبت به آخرین عضو آن به ترتیب معادل 293، 203 و 68 ریال افزایش قیمت داشت.
در تاریخ ۱۳خرداد ماه جاری همچنین ۵هزار تن ورق سرد B با ضخامت ۷/۰، ۸/۰ و ۹/۰ میلی‌متر به صورت سلف و تاریخ تحویل ۳۱مرداد ماه جاری به ارزش ۳۳میلیارد و ۳۹۰میلیون ریال عرضه شد که با افزایش قیمت ۳۲۸ریالی مواجه بود.
در مدت یاد شده در مجموع 20هزار تن انواع ورق به ارزش 130میلیارد و 280میلیون و 700هزار ریال در بورس‌‌فلزات تهران عرضه شد.
این گزارش می‌افزاید: میانگین قیمت ورق نقدی پروفیل در بازار تهران در تاریخ ۱۶خرداد ماه جاری بدون نوسان قیمت به ارزش ۷هزار و ۷۰۰ریال بود.
در مدت یاد شده، میانگین قیمت نقدی پروفیل ریز در بازار تهران بدون نوسان قیمت نسبت به آخرین عرضه معادل 7هزار و 800 ریال بود.میانگین قیمت ورق2 جهانی تحویل در بنادر شمالی c&f نامعلوم بود و میانگین قیمت ورق2 وارداتی تحویل در بنادر شمالی بعد از گمرک کیلویی معادل 7 هزار و 120 ریال بود.
این گزارش می‌افزاید: میانگین قیمت ورق ۲ جهانی تحویل در مبدا FXW بدون نوسان قیمت نسبت به آخرین عرضه ۵۵۰دلار در هر تن بود.
شیوه جدید فروش ورق در بورس‌فلزات از این پس تغییر یافته و محدود به دو گروه شده است، گروه اول به نام HA که منظور ورق‌های با ضخامت 2میلی‌متر و عرض‌های 1000-1250، گروه دوم به نام IIC که تمامی ورق‌های با ضخامت 5 و 6و عرض‌های 1300-1450شامل می‌شود و قیمت مابقی نمادهای قبل را باید براساس جدول هزینه‌های ابعادی محاسبه کرد.جدول دستوری فوق‌الذکر که کشف قیمت براساس عرضه و تقاضا را بی‌اثر کرده است و دو روش جدید قیمت‌ها از شفافیت خارج شده است.
در روش جدید در صورت کمبود در گروه‌های دیگر و C-B و CD و افزایش قیمت‌ها، برای هر کدام از گروه‌ها ناگزیر افزایش قیمت در دیگر گروه‌ها را نیز خواهیم داشت.
خرید برای تولیدکنندگان لوله و پروفیل مانند اشخاص متفرقه بوده و برای تولیدکنندگان هیچ‌گونه مزیتی قائل نشده‌اند، قیمت‌گذاری و فروش سبدی خلاف مقررات وزارت بازرگانی و سازمان بازرسی است.