در هفته گذشته (دوازدهم لغایت شانزدهم خرداد ماه) در بورس فلزات تهران جمعا 27هزار و 260تن انواع فولاد، مس و آلومینیوم به ارزش 355میلیارد و 113میلیون و 20هزار ریال دادوستد شد.

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان کارگزاران بورس فلزات تهران، تالار این بورس در هفته مورد بررسی شاهد جمعا ۱۳۴هزار و ۶۷۰تن عرضه و در مقابل ۸۰هزار و ۹۷۰تن تقاضا برای محصولات فوق‌الذکر بود.
این گزارش حاکی است، در هفته مورد بررسی 24هزار و 160تن انواع محصولات فولادی به ارزش 161میلیارد و 848میلیون و 660هزار ریال معامله شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 62/88 و 58/45درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
همچنین ۲هزار و ۵۰۰تن از انواع محصولات مسی به ارزش ۱۷۷میلیارد و ۵۵میلیون و ۸۰هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۱۷/۹ و ۸۶/۴۹درصد از کل بازار را به خود اختصاص داد.
در گروه محصولات آلومینیومی نیز 600تن انواع محصولات آلومینیوم، به ارزش 16میلیارد و 209میلیون و 280هزار ریال معامله شد که از نظر وزن و ارزش به ترتیب 21/2 و 86/9درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است.
براساس این گزارش، از کل معاملات صورت گرفته در بورس طی هفته گذشته ۲۲هزار و ۳۴۰تن به ارزش ۱۴۶میلیارد و ۱۴۴میلیون و ۳۰۰هزار ریال به صورت سلف و ۴هزار و ۹۲۰تن به ارزش ۲۰۸میلیارد و ۹۶۸میلیون و ۷۲۰هزار ریال به صورت نقدی دادوستد شد.
این گزارش می‌افزاید، آمار کل معاملات بورس در هفته مورد بررسی نسبت به هفته قبل ازآن، از لحاظ حجم 63درصد و از نظر ارزش 59درصد کاهش را نشان می‌دهد.
در هفته مورد بررسی در گروه محصولات کنسانتره و روی هیچگونه معامله‌ای انجام نشد.