خبرگزاری فارس: رییس انجمن فولاد ایران گفت : در حال حاضر بازار آهن کشور در حالت تعادل به سر می‌برد و در این شرایط باید با برنامه‌ریزی صحیح از بالا و پایین رفتن قیمت‌ها جلوگیری شود. تقی بهرامی نوشهر مهمترین دلیل ایجاد نوسان در بازار را جو روانی حاکم بر آن دانست و افزود: در دو سه ماه گذشته بعضی افراد با جوسازی‌های بی‌مورد در مورد کمبود در بازار آهن کشور باعث احتکار آهن‌آلات شده بودند.

وی افزود: همچنین بعضی از واردکنندگان به خاطر جو حاکم، کالاهای خود را از گمرک ترخیص نمی‌کردند و تمام این فاکتورها در ایجاد نابسامانی در بازار آهن دست به دست هم داده بود.

بهرامی نوشهر با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای ایجاد تعادل افزود: با پیگیری و هماهنگی بین انجمن فولاد، وزارت صنایع و معادن و بازرگانی در حال حاضر این جو شکسته شده است.

وی با اشاره به واردات محصولات فولادی در ماه‌های پایانی سال ۸۵ و فروردین و اردیبهشت سال جاری گفت: با توجه به میزان واردات انجام شده تا پایان سال به واردات آهن نیاز نداریم.

رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد تصریح کرد: در صورت ادامه روند واردات کارخانه‌های تولید کننده داخلی آسیب‌های جبران ناپذیری را خواهند دید.

بهرامی نوشهر کافی نبودن امکانات موسسه استاندارد را از جمله عوامل عدم نظارت کافی بر واردات آهن به کشور دانست، افزود: بارها این نکته که محصولات وارداتی مطابق استانداردهای ملی نیستند را به اطلاع مسئولان امر رسانده و در این مورد اعتراض کرده‌ایم، اما متاسفانه تاکنون این پیگیری‌ها بی‌اثر بوده است.