رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران گفت: از ابتدای امسال تاکنون تولید محصولات فولادی در واحدهای فولاد سازی کشور به بیش از یک‌میلیون و سیصد‌هزار تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۵‌درصد افزایش نشان می‌دهد. روابط‌عمومی انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران گزارش داد، تقی بهرامی نوشهر با اشاره به ظرفیت کارخانه‌های تولید فولاد کشور افزود: در صورت تامین مواد اولیه بخش‌خصوصی، پیش‌بینی می‌شود میزان تولید فولاد از ۱۲‌میلیون تن سال ۸۵، به ۱۴‌میلیون تن در پایان سال‌جاری برسد.

وی با اعلام اینکه این افزایش شامل همه محصولات فولادی از جمله تیر آهن خواهد بود، درباره میزان تولید میلگرد و نبشی توسط بخش‌خصوصی در سال گذشته گفت: در سال گذشته حدود ۲‌میلیون و ۱۵۰‌هزار تن میلگرد تولید شده است که در صورت واردات و تامین مواد اولیه، بخش‌خصوصی توان تولید میگلرد را تا سقف ۵‌میلیون تن دارد.

رییس انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران همچنین درباره میزان صادرات محصولات فولادی و فولاد خام گفت: در سال گذشته ۵/۱‌میلیون تن محصولات فولادی و فولاد خام از کشور صادر شد که با برنامه‌ریزی انجام شده و به‌کارگیری توان تولید داخل، امیدواریم این رقم امسال به بیش از ۳‌میلیون و یکصد‌هزار تن افزایش یابد. وی میزان فروش محصولات فولادی و فولاد خام در داخل کشور را ۹‌میلیون و ۷۲۳‌هزار تن اعلام کرد و افزود: میزان فروش بازار داخل کنسانتره سنگ آهن ۱۴‌میلیون و ۶۵‌هزار تن است که در اختیار بازار و برای جلوگیری از واردات بی رویه فولاد از برخی کشورها همچون چین است.