ایران سینا - صادرات فولاد نیمه نهایی روسیه در دو ماه نخست سال ۲۰۰۷ با ۳۵‌درصد افزایش به ۹۸/۲‌میلیون تن رسید که بیش از نیمی‌از کل صادرات فولاد این کشور است. صادرات محصولات طویل، تخت و لوله ای با ۳‌درصد افزایش به ۴۱/۲‌میلیون تن رسید. زیرا افزایش تقاضای بازار داخلی اغلب محصولات تولیدی روسیه را صرف خود می‌کند. در ماه ژانویه و فوریه صادرات همه محصولات تخت در همان ۶۳/۱‌میلیون تن باقی می‌ماند. اما صادرات محصولات اصلی مثل کلاف گرم پهن با ۵‌درصد کاهش به ۸۰۳۶۴۵ تن رسید.

صادرات محصولات طویل با ده‌درصد افزایش بالغ بر ۵۹۵هزار و ۲۶۳ تن شد. البته صادرات اغلب محصولات طویل کاهش نشان می‌دهد. تنها افزایش ۱۳۸‌درصدی صادرات میلگرد نهایی سرد باعث رشد این آمار شد. اروپا مقصد اصلی صادرات روسیه بود.

در ماه ژانویه و فوریه صادرات به کشورهای اتحادیه اروپا با ۵۰‌درصد افزایش به ۶۵/۱‌میلیون تن رسید. در عین حال چین، بعنوان صادرکننده اصلی، تا حدی صادرات روسیه به آسیا را کم کرده است که با ۱۸‌درصد کاهش به ۸۸۵هزار و ۷۸۳ تن رسید. صادرات به هند با ۵۸‌درصد افزایش بالغ بر ۱۳۳هزار و ۵۵۵ تن شد. صادرات به تایلند، چین و تایوان همگی کاهش یافت.