مرکز خدمات فولاد ایران- اخیرا قیمت قراضه ژاپن و آمریکا به پایین‌ترین سطح ممکن تنزل کرده و همچنان ثابت است. به همین علت بسیاری از خریداران اقدام به خرید کرده‌اند. بیشتر سفارشات از جانب کره‌جنوبی است. به‌دلیل افزایش شدید تقاضا پس از ماه سپتامبر انتظار می‌رود قیمت‌ها به‌زودی در فصل چهارم سال افزایش یابد. به همین دلیل خریداران ژاپنی، تایوانی و کره‌جنوبی با قیمت‌های ارزان فعلی وارد بازار برای خرید شده‌اند. چهار کارخانه عظیم چینی شامل آهن و فولاد ووهان، بائواستیل، فولاد و آهن آنشان و شوگانگ قراردادی به منظور سرمایه‌گذاری مشترک جهت اجرای پروژه ساخت کارخانه سنگ‌آهن در کامبوج منعقد نموده‌اند. ووهان با ۵۰درصد سهم، بزرگ‌ترین سهامدار این پروژه خواهد بود، اما مبلغ کل سرمایه‌گذاری هنوز اعلام نشده است. چهار شرکت مذبور در حال ایجاد تدارکات برای شروع بهره‌برداری هستند.

گزارش‌ها حاکی است دولت هندوستان به منظور جلوگیری از افزایش قیمت فولاد از تولیدکنندگان بخش‌های خصوصی و دولتی درخواست کرده است از هرگونه افزایش قیمت خودداری کند. از سه سال قبل کمیته‌ای مشترک از بخش‌خصوصی و دولتی تشکیل شده که امکانات لازم را در اختیار صنعت فولاد گذاشته است. اگر قیمت‌ها بالا برود احتمالا دولت حمایت‌های خود از این صنعت را خواهد کاست و فولادسازان هندی به‌دنبال این امر نیستند.

تحلیلگران معتقدند که تلاش دولت هند برای حفظ ثبات قیمت فولاد با توجه به فصل رکود، تاثیر زیادی بر فولادسازان نخواهد گذاشت به‌خصوص آنکه روند قیمت‌ها در هند تا اکتبر رو به بالا نخواهد بود.