قیمت انواع محصولات فلزی در بورس تهران رشد اندکی خواهد داشت

گروه بورس فلزات - قیمت انواع محصولات فولادی در مبادلات هفته گذشته بورس فلزات ثابت بود. به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد نرخ انواع تیرآهن و میلگرد اکثر تولیدکنندگان در بورس فلزات تهران طی مبادلات هفته گذشته تغییری نداشت.

بنابراین گزارش تیرآهن ۱۴ گروه ملی فولاد که در چهارشنبه دوم خردادماه پس از دو هفته انتظار سرانجام متقاضی پیدا کرد و با نرخ ۶هزار و ۸۰۰ریالی به فروش رسید. البته فروش این محصول در مبادلات دو هفته گذشته با نرخ ۷هزار ریال انجام شده بود.

بر اساس این گزارش محصولات میلگرد گروه ملی فولاد در مبادلات هفته گذشته اکثرا بدون متقاضی بودند اما در روز چهارشنبه سوم خردادماه با نرخ ۶هزار و ۳۰۰ریال مبادله شدند.

بر این اساس از محصولات ذوب‌آهن اصفهان سبد تیرآهن ۱۴، ۱۶، ۱۸ این شرکت در مبادلات روز چهارشنبه با نرخ ۷هزار و ۴۰۰ریال به فروش رسید. نرخ این محصول در مبادلات هفته قبل هم همین رقم بود.

در خصوص سایر محصولات شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز وضع به همین منوال بود به صورتی که نرخ میلگرد این شرکت هم در مبادلات هفته قبل معادل همان ۶هزار و ۳۵۰ریال بود.

این گزارش حاکی است در مبادلات هفته‌ای که گذشت قیمت انواع ورق فولاد مبارکه هم نسبت به مبادلات هفته قبل تغییری نداشت.

بر اساس این گزارش محصولات فولاد خراسان هم در مبادلات چهارشنبه با نرخ ۶هزار و ۳۰۰ریال مبادله شد. نرخ فروش این محصولات هم در مبادلات هفته منتهی به دوم خرداد نسبت به مبادلات هفته قبل بدون تغییر بود.

براساس این گزارش، محصولات فولاد کرمان در رینگ مبادلاتی بورس‌فلزات تهران طی هفته‌ای که گذشت نتوانست مشتری جلب کند و به همین دلیل محصولات این شرکت مورد مبادله قرار نگرفت.

از سوی دیگر، محصولات فولاد آذربایجان هم در مبادلات هفته گذشته با وجود دریافت تقاضا اما به دلیل عدم توافق به سر قیمت مبادله نشدند.

این گزارش همچنین می‌افزاید: با وجود آنکه قیمت انواع محصولات فولادی در مبادلات هفته گذشته ثابت بود، اما پیش‌بینی می‌شود در هفته جاری شاهد رشد اندک قیمت انواع محصولات تیرآهن و میلگرد باشیم.

در گروه آلومینیوم در هفته‌ای که گذشت قیمت انواع شمش خالص Pد۱۰۰۰ برخلاف آغاز رشد قیمت آلومینیوم در بورس‌فلزات لندن، در بورس‌فلزات تهران کاهش یافت.

نرخ این محصول در مبادلات روز چهارشنبه هفته گذشته نسبت به مبادلات روز چهارشنبه هفته قبل هر کیلو ۸۰۰ریال کاهش را تجربه کرد.

قیمت سایر محصولات آلومینیومی هم در مبادلات هفته منتهی به دوم خردادماه با کاهش مواجه شد اما پیش‌بینی می‌شود به لحاظ ادامه رشد قیمت آلومنیوم در بورس‌فلزات لندن و تاثیرپذیری سریع بازار‌های داخلی و بورس فلزات تهران از این بازار قیمت انواع آلومینیوم در مبادلات هفته جاری با افزایش همراه شود.

در گروه محصولات مسی طی مبادلات هفته منتهی به دوم خردادماه شاهد رشد اندک این فلز بودیم‌ گرچه مس کاتد و اسلب این هفته در رینگ مبادلاتی تهران غائب بودند اما مس مفتول در مبادلات هفته گذشته هر کیلو ۱۰۸ریال افزایش قیمت را تجربه کرد.

اما پیش‌بینی می‌شود به لحاظ رشد قیمت مس در بور‌س‌فلزات لندن در مبادلات هفته جاری شاهد رشد بیشتری در قیمت انواع محصولات مسی باشیم.