گروه بورس فلزات - قیمت تیرآهن طی هفته گذشته با نوسان شدیدی روبه‌رو بود.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد، برخلاف پیش‌بینی‌های صورت گرفته از سوی فعالان بازار آهن مبنی بر کاهش قیمت تیرآهن طی هفته گذشته اما این فلز با نوسان شدید روبه‌رو بود به گونه‌ای که هر شاخه در آخرین روز از مدت یاد شده نسبت به شنبه هفته گذشته با افزایش قیمت ۳۵هزار ریالی مواجه شد.
براساس این گزارش، قیمت هر شاخه تیرآهن 14 با افزایش 35هزار ریالی از یک میلیون و 550هزار ریال روز شنبه هفته گذشته به یک میلیون و 190هزار ریال در روز چهارشنبه همان هفته رسید.
این گزارش می‌افزاید: هر شاخه تیرآهن ۱۶ نیز طی هفته گذشته با افزایش قیمت روبه‌رو بود به گونه‌ای که قیمت آن از یک میلیون و ۴۶۰هزار ریال به یک میلیون و ۴۹۰هزار ریال رسید.
در مدت یاد شده همچنین هر شاخه تیرآهن 18 با افزایش قیمت 70هزار ریالی از یک میلیون و 920هزار ریال به یک میلیون و 990هزار ریال صعود کرد.
طی هفته گذشته قیمت گروه تیرآهن درشت نیز با نوسان زیادی مواجه بود به طوری که هر شاخه تیرآهن ۲۰ از ۲میلیون و ۵۵۰هزار ریال به ۲میلیون و ۶۶۰هزار ریال رسید که افزایش ۱۱۰هزار ریالی را تجربه کرد.
این گزارش حاکی است: طی هفته گذشته همچنین هر شاخه تیرآهن 24 با افزایش قیمت 110هزار ریالی مواجه شد به گونه‌ای که به قیمت 3میلیون و 780هزار ریال رسید. در مدت یادشده هر شاخه تیرآهن 27 بیشترین افزایش قیمت را تجربه کرد به گونه‌ای که قیمت این فلز در روز شنبه 4میلیون و 370هزار ریال بود اما قیمت آن در آخرین روز کاری مدت یادشده به 4میلیون و 850هزار ریال رسید که با افزایش قیمت 480هزار ریالی روبه‌ بود.
براساس این گزارش طی هفته گذشته میلگرد نیز با نوسان قیمت روبه‌رو بود به طوری که هر کیلو میلگرد ۸ آجدار کلاف نوردی از ۶هزار و ۵۰۰ریال به ۶هزار و ۶۰۰ریال افزایش یافت.
در مدت یادشده هر کیلو میلگرد 14، 16، 18، 20، 22 و 25 آجدار میانه‌ای با افزایش قیمت 170ریالی از 6هزار و 430ریال در روز شنبه به 6هزار و 600ریال رسید.
پیش‌‌بینی فعالان بازار از قیمت آهن طی هفته‌های آینده حاکی از افزایش قیمت میلگرد است که امیدواریم با مواضع جدی دولت این امر محقق نشود.