رییس شرکت گلوبال اینوسترز (Global Investors) روز دوشنبه ۲۱ مه اعلام کرد که قیمت مس پس از روند افزایشی سه ساله به سمت تصحیح پیش میرود. اما قاعدتا باید به سرعت بهبود یافته و به روند افزایشی طولانی مدت خود ادامه دهد. فرانک هولمز، مدیرعامل شرکت، اعلام کرد مس (مانند سایر کالاها) و همچنین معدنکارانی مثل بی.اچ.پی بیلیتون و ریوتینتو، به خصوص در شرایط کنونی که تولید نمیتواند پاسخگوی تقاضا باشد، در مرکز توجه سرمایهگذاران قرار دارند.

وی عنوان کرد که رشد اقتصادی چین و هند باید همچنان به افزایش قیمت مس کمک کند، با این وجود قیمت‌ها به زودی شروع به پایین رفتن میکنند.

وی اظهار داشت: «تصور میکنم در کوتاه‌مدت بهای مس میتواند از طریق تصحیح، کاهش قابل ملاحظهای یابد.

مس در مدل‌های ریاضی ما تغییرات شدیدی داشته و به همین دلیل اکنون شاهد تصحیح در قیمت‌ها هستیم. از نظر ریاضی زمان مناسبی برای یک تصحیح قابل توجه در قیمت‌ها میباشد، اما گمان نمیکنم که کاهش و برگشتن قیمت حتی تا حدود ۲دلار در هر پوند پایان ماجرا باشد.

هولمز که صاحب موجودی تقریبا ۵میلیون دلاری در سن آنتونیو تگزاس است و سهم عظیمی از شرکت‌های معدنکاری را نیز در اختیار دارد، اظهار داشت: «در معاملات صبح روز دوشنبه، مس در نیویورک ۳۴/۳دلار در هر پوند معامله شد. این فلز در سال ۲۰۰۴، ۶۵سنت در هر پوند معامله میشد.»

هولمز که شرکت وی ۸/۴میلیارد دلار سرمایه را مدیریت میکند، اظهار داشت که تقاضای مس چین و هند برای تاسیسات زیربنایی بازار مصرف را پیش میبرد. به مدت ۳۰ سال است که ذخایر عمده جدیدی نیز به بهرهبرداری نرسیده است.

به دلیل اینکه ذخایر عمده خاصی به میان نیامده که بر بازار جهان تاثیر گذارد، افراد زیادی در بخش توسعه ذخایر سرمایه گذاری میکنند.