رشد دوباره قیمت فولاد در بازارهای جهانی

گروه بورس‌فلزات- پس از ثبات دوهفته‌ای قیمت انواع محصولات فولادی در بازار‌های جهانی مجددا قیمت انواع محصول فولادی در هفته منتهی به ۱۹ مه سال‌جاری مطابق بیست و نهم اردیبهشت‌ماه افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار دنیای اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ایران سینا در هفته‌ای که گذشت قیمت انواع محصولات فولادی در بازار‌های جهانی با رشد همراه شد. بنابراین گزارش، اگرچه رشد قیمت انواع محصولات فولادی حدود ۱۰ تا ۳۰دلار در هر تن بود اما دامنه رشد قیمت محصولات فولادی در سراسر بازارهای جهانی وسعت داشت.

براساس این گزارش، در محصولات فولادی صادراتی کشورهای CIS به خاور دور بیلت با ده دلار رشد قیمت با نرخ ۵۳۰دلار به فروش رسید.

آرماتور با ده دلار افزایش با قیمت هر تن ۶۰۰دلار فروخته شد. میلگرد تجاری با ۳۰دلار افزایش به نرخ ۵۰۰دلار رسید. سیم مفتول توری با حداقل نرخ ۵۷۰دلار در هر تن رشد ۲۰دلاری را تجربه کرد. اسلب هم در مبادلات هفته گذشته از رشد ۳۰دلاری برخوردار شد و با میانگین قیمت ۵۴۰دلار دادوستد شد.

کلاف گرم و سرد هم هریک با رشد ۳۵ و ۵۰دلاری در هر تن با نرخ به ترتیب ۵۸۵ و ۶۵۰دلار مورد مبادله قرار گرفتند.

همچنین محصولات صادراتی کشورهای CIS به دریای سیاه هم افزایش قیمت را تجربه کردند به طوری که آرماتور با رشد ۱۵ دلاری با قیمت ۵۷۰دلار، میلگرد تجاری با رشد یک‌صد دلاری با قیمت هر تن ۵۷۰دلار مبادله شد.

اسلب و کلاف گرم هم هریک با افزایش ۳۰دلاری برپایه نرخ ۵۲۰ و ۵۵۰دلار به فروش رسیدند.

کلاف سرد هم در مبادلات هفته گذشته رشد ۶۰دلاری را تجربه کرد و با حداقل نرخ ۶۰۰دلار مورد مبادله قرار گرفت.

محصولات صادراتی ترکیه کمترین رشد قیمت را در بین محصولات صادراتی در بازار‌های جهانی کسب کرد. نرخ رشد این محصولات عمدتا حول و حوش ده دلار بود.

سیم مفتول توری، سیم‌مفتول کششی، میلگرد تجاری، کلاف گرم ترکیه با رشد ده دلاری هریک با نرخ ۶۰۰، ۶۱۰، ۶۸۰، ۵۸۰دلار مبادله شدند.

این گزارش حاکی است تنها کلاف سرد و بیلت صادراتی ترکیه و افزایش ۲۰دلاری را تجربه کردند که هریک نیز با نرخ ۶۵۰ و ۵۰۵دلار به فروش رسیدند.

بنابراین گزارش، شمش چدن وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F با ده یورو افزایش با نرخ ۲۹۰یورو به فروش رسید.

آرماتور وارداتی اتحادیه اروپا تحویل به صورت C&F هم رشد ۴۰یورویی را تجربه کرد و با قیمت هر تن ۵۴۰یورو مبادله شد.

براساس این گزارش، سیم مفتول توری وارداتی اتحادیه اروپا هم با افزایش ۱۵یورویی به قیمت ۴۵۰یورو رسید.

صفحه نورد به صورت نوار ورقی، صفحه نورد دو طرفه، کلاف گرم و سرد وارداتی اتحادیه اروپا هم هریک با رشد ۴۰، ۳۰، ۱۰ و ۲۰یورویی با قیمت هر تن ۵۲۰، ۶۰۰، ۵۳۰، ۶۲۰دلار به فروش رسیدند.

گالوانیزه گرم وارداتی به اتحادیه اروپا هم با نرخ ۷۰۰یورو در هر تن صورت گرفت رشد نرخ این محصول در مبادلات هفته گذشته هر تن ۵۰یورو بود.

همچنین آرماتور، کلاف گرم و سرد و کلاف گالوانیزه گرم داخل اتحادیه اروپا هم که از رشد قیمت ۴۰، ۵۰، ۲۰ و ۲۰دلاری طی مبادلات هفته گذشته برخوردار شده بودند هریک با نرخ ۵۴۰، ۵۵۰، ۶۲۰ و ۶۸۰دلار به فروش رسیدند.

نوار ورق سرد ضدزنگ دو میلی‌متری با گرید ۳۰۴ هم در داخل اتحادیه اروپا ۲۰۰ یورو افزایش یافته و با قیمت هر تن یک هزار و ۵۰۰یورو مبادله شد.

نوار ورق سرد اضافه بهای آلیاژی ضدزنگ دو میلی‌متری با گرید ۳۰۴ هم در داخل اتحادیه اروپا با رشد ۴۰یورو به قیمت دو هزار و ۹۴۶یورو در هر تن رسید.

هفته گذشته در بازارهای جهانی مبادلات محصولات چینی هم از رونق خاصی برخوردار بود که قیمت آن به ترتیب آرماتور سه هزار و ۹۵۰یوآن چین، سیم مفتول توری سه هزار و ۹۲۰یوآن، کلاف سرد ۵/۰ تا ۲میلی‌متری ۵هزار و ۱۸۰یوآن، کلاف گرم دو میلی‌متری به بالا هم با قیمت ۴هزار و ۶۸۰یوآن چینی مبادله شدند.

قیمت محصولاتی که ذکر شدند مربوط به مبادلات داخلی چین که در جنوب آن کشور تولید می‌شود، است.

اما در مبادلات محصولات شرق چین آرماتور با نرخ سه هزار و ۶۵۰یوآن، سیم مفتول توری با قیمت هر تن سه هزار و ۸۸۰یوآن، کلاف سرد ۵۰/۰ تا دو میلی‌متری با قیمت هر تن ۵هزار و ۵۰یوآن، کلاف گرم دو میلی‌متریبه بالا با نرخ ۴هزار و ۵۰۰یوآن مورد مبادله قرار گرفتند.

همچنین پودر وپلت سنگ‌آهن چینی تحویل به صورت C&F نیز که با رشد ۱۳ و ۲۹دلاری در مبادلات هفته گذشته مواجه شدند هر یک با قیمت هر تن ۱۰۳ و ۱۲۹دلار به فروش رسیدند.

در محصولات صادراتی اروپای غربی میلگرد تجاری با رشد ۱۲۰دلاری به پایه نرخ ۶۸۰دلار رسید.

سیم مفتول توری با افزایش ۳۰دلاری با قیمت هر تن ۶۵۰دلار مبادله شد.

سیم مفتول کششی نیز از افزایش ۳۰دلاری برخوردار شد و با قیمت هر تن ۷۱۰دلار دادوستد شد.

فروش محصولات صادراتی اروپای غربی از طریق FOB است.

صفحه ضخیم بالای ده میلی‌متر و صفحه متوسط بین ۱۰ تا ۳میلی‌متر، صادراتی اروپای غربی هم طی مبادلات منتهی به ۲۹ اردیبهشت‌ماه از رشد ۲۰ تا ۳۵دلاری برخوردار شده و هر یک با نرخ ۹۰۰ و ۷۷۰دلار مبادله شد.

در هفته‌ای که گذشت محصولات آمریکای لاتین در بازارهای جهانی غایب بودند و مبادله‌ای بر سر آنها صورت نگرفت و محصولات وارداتی به ایالات متحده آمریکا نیز حدودا هر تن ده دلار رشد را تجربه کردند.

تنها کلاف گالوانیزه وارداتی به ایالات متحده طی مبادلات هفته گذشته ۶۰دلار افزایش یافت.

برخلاف رشد قیمت محصولات فولادی در بازارهای جهانی قیمت انواع ضایعات فولادی ثابت بود.

البته قیمت محصولات ضایعاتی در مبادلات هفته گذشته نیز در بازارهای جهانی تغییری نداشت.

قیمت قراضه فولادی و آهنی ۲&۱ HMS صادراتی از روتردام با پایه نرخ تنی ۳۰۳دلار مبادله شد.

همچنین قراضه فولادی شماره یک ایالات متحده هم در بازارهای جهانی با نرخ ۲۹۰دلار به فروش رسید.

ضایعات فولادی بریتانیا هم در هفته گذشته با قیمت هر تن ۳۸۲دلار و ۵۰سنت در صحنه مبادلات جهانی حاضر شد.

ضایعات رشته‌ای ایالات متحده هم با نرخ ۲۹۵دلار به فروش رسید.

همچنین ضایعات فولادی توپرضدزنگ آسیایی تحویل بر روی عرشه کشتی با نرخ یک هزار و ۹۸۰دلار مبادله شد.ضایعات فولادی ضدزنگ تراشکاری هم که فروش آن به صورت تحویل بر روی عرشه کشتی بود با قیمت هر تن یک هزار و ۵۸۰ انجام شد.

منبع قیمت‌ها متال بولتون است